Hoi hoi Sinds vandaag weten we dat ons tweede kindje een meisje zal zijn . We waren de namendiscussie al lang aan het uitstellen met 'oh we weten het toch nog niet wat het wordt, dus daar moeten we nog niet aan denken'. Maar nu we het dus wel weten kriebelt het om namen beginnen te zoeken. Maar het is zooo moeilijk.. We hebben een 'lijstje' waaraan de naam liefst aan zou moeten voldoen, maar hierdoor is het heel moeilijk om dé naam te vinden. Willen jullie mee zoeken (meer hoofden levert altijd meer creativiteit op )? Het lijstje met voorwaarden: - Het liefst van al zou het een naam moeten zijn waar de letter 'c' in voor komt (mag de eerste letter zijn, maar mag ook op een andere plaats). Waarom: al onze voornamen hebben allemaal een c er in (+ ook de achternaam heeft een c) en dat vinden we wel mooi staan. Onze namen zijn: F.rederick, C.hantal en grote broer L.ucas - Liefst een klassiekere naam (geen hippe / hedendaagse namen als Chiara of Cheyenne ofzo..). Charlotte vinden we bijvoorbeeld heel mooi, maar jammer dat er net een koninklijke prinses dit jaar in Engeland is geboren die toevallig zo heet + is denk ik ook te lang in combinatie met de achternaam. Celine vinden we ook heel mooi, maar het kindje van mijn beste vriendin heet zo. - Liefst dus ook een kortere naam (max. 2 lettergrepen) omwille van de lange achternaam. Grote broer heet dus L.ucas...dan hebben jullie misschien al een idee van welke stijl we houden. - Geen namen die beginnen met een H of O (want anders krijgt het de initialen BH of OB) en ook geen namen die beginnen met een B (dat bekt totaal niet vind ik (krijg je zoiets als Bas Bakker, dus vinden we gek klinken ). Voila ons lijstje met eisen ...ik kijk al uit naar jullie inspiratie. Elke tip is heel welkom . --> Nog even een update van het 'eisenlijstje' na de inspiratie van Happy 91: - Naam moet zowel in België als in Nederland mooi klinken (ik ben Nederlands, man is Belg). bv. Carlijn is in België mooi vind ik (zachte ij), maar op z'n nederlands (toch in het dialect van mijn moeder) wordt het Carliiiiijjjjjjn (daar krijgt mijn man (en ikzelf stiekem ook) de kriebels van - Geen namen met een Y er in. Namen zonder c zijn trouwens ook welkom hoor..alles wat jullie mooi bij onze namen vinden passen willen we zeker mee in overweging nemen! Alvast heel hard bedankt! Groetjes Tal
Bedankt voor je reactie Happy 91: Cato: kindje van mijn tante heet zo Caro: mooi, maar mijn beste vriendin (wiens kindje dus Celine heet) heet Carolien Carlijn: misschien nog een extra eis voor op mijn lijstje: Aangezien we in België wonen, maar mijn familie Nederlands is (mijn mama en broer) willen we een naam die in beide 'dialecten' hetzelfde uitgesproken wordt. Met Carlijn krijg je in het belgisch een zachte 'ij' terwijl in het Nederlands het carlijjjjjjjnnnn wordt (als je snapt wat ik bedoel ). Daar krijgt mijn man al de kriebels van haha! Caty/Cate: Cate vind ik leuk! Caitlyn (te hedendaags misschien) Cindy: nog een eis: liefst geen namen eindigend op y of met een y er in. Claire: Zelfde als Carlijn: krijg je in het Nederlands ook: Claijjjjjrrr Joyce: zelfde als 2 hierboven Cloe: mooi, maar geen wauwgevoel bij. Charly/Charlie: Charlie vind ik wel leuk, Charline vind ik heel mooi (man iets minder) Carmen: doet me denken aan Carmen van FC De Kampioenen (tv programma hier in België...als je het niet kent, google maar eens, je snapt meteen waarom ik deze naam niet zou willen haha! Cate, Charlie, Charline neem ik dus alvast mee op mijn lijstje.
Een paar eerste ingevingen: Charlize Rebecca Felice Felicia Cecile Cecilia Anouck Lucie Caitlin Clara Christine
Sacha Camille Nicole Cathelijne Victoria Cecile Celeste Coco Alicia Blanche Blanca Jisca Lucia Lucy Felice Pascalle
Graag gedaan! Had je Christel en Cleo al gezien? En verder misschien Coos/Coosje, Carla, Carien, Carrie, Catherine, Coline Ik vind Cate ook erg leuk trouwens!
Mercietjes Linnaea voor je inspiratie! Charlize: Klinkt leuk, gaat zeker op mijn nadenk lijstje! Rebecca: negatieve connotatie mee met iemand die we kennen Felice: een vriendin heet zo Felicia: te veel gelijkend op Felice Cecile: misschien dan weer té klassiek Cecilia: idem Anouck: ook negatieve connotatie mee Lucie: Lijkt misschien net te veel op naam van zoontje L.ucas Caitlin: mwah, niet volledig mijn stijl. Clara: een tante heet zo Christine: een andere tante heet zo[/QUOTE] Maar Charlize neem ik alvast wel mee!
Carice Célia Alice Cathelijne Cato Maar als jullie Charlotte mooi vinden, dan zou ik me daar niet van laten weerhouden door een Engelse prinses...
Ook enorm bedankt Sacha!! Camille: doet me op één of andere manier denken aan vanille Nicole: niet lelijk, maar ook niet wauw Cathelijne: Super mooi! Maar ook weer de 'ij' klank die mijn moeder verschrikkelijk gaat uitspreken! Victoria: te bekakt misschien Cecile: net te klassiek voor mij Celeste: dochtertje van mijn schoonzus heet zo Coco: nope hierbij denk ik aan een aapje uit een kinder tv programma van vroeger Alicia: Mooi, maar niet voor ons denk ik. Blanche: ook te bekakt Blanca: ook te bekakt Jisca: te nieuw Lucia: te veel gelijkend op naam zoontje L.ucas Lucy: idem Felice: vriendin heet zo Pascalle: haha, grappig deze naam: met deze naam word ikzelf standaard aangesproken door mensen die me niet zo heel goed kennen en mijn naam vergeten zijn
In een ander topic gaat het over de naam Celia/Célia (See-lie-ja) Vind dat zelf wel een mooie naam. En toch best klassiek?
Christel is de zus van mijn man (hij heeft een vreselijk grote familie moest het nog niet opgevallen zijn ). Cleo: hierbij denk ik aan Cleopatra Coosje: te nederlands Carla: te Belgisch Carien: doet me denken aan Cariës (gaatjes) Carrie: sex and the city Catherine: Leuk!! Coline: hier ga ik nog over nadenken, weet niet goed of ik deze mooi vind of niet. Maar echt super dat je zo mee denkt...we zijn hier al hevig over verder aan het brainstormen !
Ook mercietjes NiekeKris! Ja ik weet het, eigenlijk zouden we ons daarin niet moeten laten tegenhouden. Maar vind het gewoon zo gek dat als ze later leert over Geschiedenis of weet ik wat, dat prinsesje dat exact in hetzelfde jaar geboren is (lijkt alsof we haar vernoemen, terwijl we alles behalve koningsgezind zijn). Had het prinsesje dus niet geboren geweest hadden we er langs de andere kant echt wel uit geweest en was Charlotte onze absolute favoriet. Hmm moeilijk moeilijk!!
Wat vind je van Vivica? Mijn buurmeisje heette Lucinda. Lijkt wel een beetje op Lucas, naar het heeft wel wat zo samen
Carmen Chloë Carice Francis Nancy Puck Rachel Cate Sacha Sorry als ze al genoemd zijn, dan heb ik erover heen gelezen En als Charlotte voor jullie dé naam is, zou ik me niet door het prinsesje laten tegen houden
Deze gaat ook weer heel verschillend uitgesproken worden denk ik: In België zeggen ze standaard: Ra-sjel (echt plat) In Nederland eerder op z'n engels: Reej-tjsel