Hoi allemaal, We weten dat we sinds enkele weken een meisje krijgen. Maar zijn het totaal niet eens over de roepnaam. Mijn man vind cyrse helemaal geweldig!! Betekend dochter van de zonnekoningin uit de Griekse oudheid. Aangezien onze zoon Victor heet lekker Hollands...gaat mijn voorkeur uit naar een Hollandse naam. Waar we het over eens zijn is dat het niet op een a mag eindigen. I.v.m. Het dialect van mijn Groningse schoonfamilie. (aardige mensen hoor) En niet beginnen met een M omdat onze namen daar al mee beginnen. Heeft iemand nog suggesties. Gelieve niet uit de namen top 50. Alvast bedankt voor jullie reactie.
Nou is Victor geen Hollandse naam, maar een Latijnse naam. Een naam uit de mythologie past er wel bij. Cyrse vind ik helemaal niet verkeerd, maar ik begrijp dat jij hem niet mooi vindt. Misschien : Isis : Egyptische vruchtbaarheidsgodin Daphne : naam van een nimf uit de Griekse mythologie Loïs : spreek LOO-wiss Florien Annabel Lauren Esmée Emilie Kato Julie Birte Fenne Imke Jirte Linde Ninte Samme Silke Sterre Suze Eline Fiënne
Danique Isis Anouk Kiki Veerle Lianne Gwen Meike Ianthe/Yanthe Cyrse is erg apart.. mooie betekenis maar snap wel wat je bedoelt. Het doet me denken aan de Ierse naam Saoirse (sier-sha)
Mijn eerste gedachte was Daphne! Mooie naam trouwens Victor. Andere opties: Frederique Claire Emilie Louise Josephine
Ik vind Victor en Cyrse ook niet verkeerd hoor. Eerder genoemde naam Isis vind ik ook wel erg mooi en goed passen. Op svb.nl kun je alle namen die in 2013 zijn gegeven downloaden. Je kan ook op populariteit de lijst bekijken. Er staan zoveel namen na de top 20 en misschien dat je dan op ideeen komt. Dat heeft ons wel geholpen,maar misschien wist je dit al. Succes!
heh? Cyrse als in kirke/circe? De heks uit de odyssee? mwahhhh kan me voorstellen dat je je kind niet perse daar naar wilt vernoemen..
Victor is inderdaad een Latijnse naam, zie: NVB - verklaring voornaam Victor Maar de naam wordt al heel lang in NL gegeven. De betekenis is overwinnaar! Erbij: Mette Lieve Lieke Silke Mare Louise