Ik vind hem eigenlijk wel lief. Maar ik ken dan ook een jonge Marie, dat gewoon een hele leuke vlotte meid is!
Heel leuk! Ik weet dat het in België een hele populaire naam is, ik geloof top 10. Ik vind hem dus ook helemaal niet ouderwets. Wel wat chic maar dat komt omdat ik aan de Aristokatten moet denken Edit: Marie stond op 5 in 2014. Hoezo ouderwets? De populairste voornamen van 2014 - De Standaard Mobile
Prachtige naam! Stond ook op ons lijstje, wij hebben er niet voor gekozen o.a. omdat de naam van mijn man met een M begint. Ik vind het wel klassiek, maar daar heb ik niets op tegen, en verder ook vrolijk en lief en mooi.
Heel leuk, hier ook een poosje op het lijstje gestaan! Ooit eens Marie ontmoet, was echt zo'n leuk en ondeugend meisje!
Super bedankt voor de reacties! Vind het toch altijd wel prettig om te horen hoe anderen er tegenaan kijken. Soms zie je zelf iets over het hoofd. Bij SVB staat ie zeker niet in de top tien, ook niet in 2014... dus dat klopt niet... Bedankt voor de reacties tot nog toe. Ben ook wel benieuwd welke namen er nog meer op het lijstje stonden van de dames/meiden die ook Marie op het lijstje hadden staan!!
Bij ons o.a. Anneroos Claire Elze/Elke Hannelore Karlijn Lidewij Margot Mathilde Roosmarijn Silke Suze Toch nog best wel uiteenlopend, maar goed misschien heb je er wat aan.
Leuk! Mijn nichtje van bijna 1 heet ook zo en past helemaal bij haar! Lief, lachebekje, schattig, gek en eigenwijs! Ik ben gek op haar!
We hebben heel wat overeenkomsten Ah, de lijst van Belgie, daar staat ie inderdaad in de top 10, thanks
Marie staat ook op mijn lijstje mocht het een dochter worden. Kan hier helaas niet als eerste naam omdat het veel te veel lijkt op mijn naam. Word dan helaas tweede naam. En is gelijk ook een vernoeming van mijn moeder en mij. Ach en misschien winnen de hormonen het en noem ik ons kindje als het een meisje wordt toch zo
Retro chique klinkt wel leuk en vind het ook niet ouderwets. Het is een naam die nog steeds goed kan!