In juni verwachten wij ons eerste kindje. Het gaat een meisje worden. We hebben de naam femm of femme bedacht voor haar. Uitspraak blijft hoe dan ook Femm, we zijn er nog niet helemaal uit hoe het te schrijven. Ben benieuwd naar jullie mening..
Als ik femme zie, het Franse woord voor vrouw, zou ik het ongeveer uitspreken als "Famme". Daar zou ik zeker niet voor gaan, maar voor Fem of Femm.
Fem, ziet t nut van de dubbele M echt totaal niet in en vind het absoluut niet mooi staan. Gewoon Fem is leuk.
Letters die niets doen snap ik niet. Expres ons zoontje Tijn genoemd maar omdat er andere zijn die voor THijn hebben gekozen (why?!) moet ik toch iedere keer zeggen dat het zonder H is. Ben dus tegen onzinnige letters.... Zou dus voor Fem gaan al vind ik Femme een completere, mooiere naam. Vind Fem echt een koosnaampje voor iemand die Femke/Femme heet.
Ik zou ook voor Fem gaan. Dat jullie allebei 2 dezelfde letters in jullie naam hebben maakt toch niks uit? Wat ik persoonlijk zou kiezen is de naam Femke en dan als roepnaam Fem.
Fem. en als je de uitspraak Fem wilt helemaal geen Femme. Want dan zou ik haar naam uitspreken als Femme ipv. Fem