We vinden het enorm moeilijk om een leuke meisjesnaam te vinden. Eigenlijk vinden we beide niets leuk genoeg! We houden van namen als Phillis, Esra, Lenthe, Phebe etc etc Dus geen veelvoorkomende naam maar ze hoeft ook weer niet de enige in Nederland te zijn met deze naam. Niet te nederlands maar ook weer niet te amerikaans. Het liefst geen naam die begint met de letter V want dat staat niet zo mooi bij de achternaam. Wij zijn écht totaal inspiratie loos. Help!
Ik vind zelf Lenthe echt superleuk! Dat zou onze naam worden voor een meisje (maar het is dus een jongetje). Maar ik zie dat jullie die zelf ook al hadden verzonnen. Verder vind ik Fenne ook leuk (maar wel veel voorkomend). En Zarah, Nova, Jade, Isabelle, Juliette, Charlotte, Indy...
Hey, wat grappig! De namen, Indy, Jule/Julie, Fenne vind ik zelf ook erg leuk alleen mijn vriend helaas niet. Lenthe vind ik inderdaad erg mooi alleen we hebben een nichtje dat bijna net zo heet alleen dan met een andere voorletter dus tsja..
Maar daar hoef je je toch niet door te laten leiden? Onze dochter krijgt een naam die heel erg lijkt op de naam van een dochter van vrienden van ons. Ik zou het jammer vinden om voor de 2e keus te moeten gaan om die reden.
Ja maar ik vind een dochter van vrienden toch iets anders dan de dochter van mijn broer? De namen klinken bijna hetzelfde en verschillen dus maar 1 letter. Ik vind het daarom zelf niet leuk om onze dochter deze naam te geven. Vind Lenthe en Jenthe teveel op elkaar lijken.
Uh, ja, dochter van je broer is inderdaad wel erg dichtbij, ik dacht aan kinderen van ooms/tantes of achternichtjes...
Eén van mijn oppaskindjes heet trouwens Riva! Ik moest er in het begin wel eventjes aan wennen, maar ik vind het nu ook echt een superleuke naam! En ze krijgen er ook vaak positieve reacties op. Verder ben ik nu even inspiratieloos
Haha, nee het is echt mijn kleine tantezeggertje. Maar vind het zo ontzettend moeilijk om een leuke meisjesnaam te vinden, dit terwijl ik er toch echt van overtuigt ben dat dit een meisje gaat worden. Een jongensnaam was appeltje eitje, waren we zo uit. Maar een meisjes naam.. pff! Moeilijk moeilijk..
haha dan is het vast een jongentje! Was hier ook he geval, jongensnaam wisten we meteen en meisjesnaam heeft heel lang geduurd. En het is een jongentje!
Dan heb je geluk gehad Wij wisten een meisjesnaam meteen en een jongensnaam konden we echt niet verzinnen (we wisten wel wat leuke namen, maar niks dat we allebei leuk vonden). En nu krijgen wij een zoontje! Tuurlijk zijn we er superblij mee hoor, maar een naam weten we nog steeds niet...
En Yenthe, is toch weer ietsiepietsie anders dan Lenthe. Bij ons was het ook andersom, jongensnamen wisten we genoeg, we hadden maar een paar meisjesnamen en het is een meisje.
@ Kleinwonder > ik vind persoonlijk Esra heel mooi maar ik zou het dan schrijven als Eshra of Esrah. Wij hebben in Egypte vrienden wonen en hun dochtertje heet ook Esrah
Veel turkse meisjes bij mij op school (ik ben juf) heten Esra. Vrienden hebben hun zoontje (moluks) Esra genoemd. Deze schrijfwijze vind ik het mooist. En nog een paar namen: Gailiese/Abigail/Gaily Abby(op z'n engels uitgesproken) Donna Neomi Ruth