Sorry hoor, maar hoeveel buitenlandse namen die we hier hebben worden 'verkeerd' uitgesproken op zn Nederlands. We wonen in Nederland en daar spreken namen als John en Mohamed nu eenmaal anders uit dan in andere landen. Hetzelfde geldt voor Signe. Wij vinden de naam ook erg leuk en wij zullen het uitspreken als Sinje! Uit de reacties blijkt dat de meeste van jullie het ook zo zouden uitspreken dus misschien is dat wel 'de Nederlandse manier'. De naam heeft trouwens wel een betekenis: nieuw overwinning. Als je de naam op zn Frans wil hebben kun je ook het ook als Cygne schrijven (betekenis: zwaan). Maar de spelling is minder mooi vind ik. Btw er is een zangeres die Signe Tollefsen heet en haar naam spreek je óók weer anders uit: meer als Siknuh (ka staat voor de hardere G). dus ja...Het is maar wat je mooi vindt.
Je moet niet vergeten dit is wel een forum van babynamen en de meeste gaan er denk ik al vanuit dat het geen Signuh is maar dat de g wegvalt. Ik denk dat de gros van de mensen die Signe lezen niet denken dat er Sinje staat maar Signuh of Siknuh. Ik zou zelf dan kiezen voor Sinje, ik las op Google dat het een Duitse naam is. De andere namen in je andere poll vind ik persoonlijk veel mooier en duidelijk qua uitspraak. Succes met kiezen
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de TS de naam uit zou spreken. Hij was benieuwd naar hoe iedereen hem uitspreekt. Maar zoals hier al zoveel mensen het anders uitspreken, moet je zo'n naam dan nog wel willen.