hach, ik dacht dat we er met de naam Merle eruit waren...maar nu twijfel ik alweer. ik ben helemaal weg van de verhalen (en namen daarin) van Astrid Lindgren (schrijfster van Pippi Langkous). vandaar dat dochtertje ook L.otta heet (van Lotta uit de kabaalstraat). in een van die verhalen is er ook een hele schattige Ida. maar mijn man vindt, dat het in Nederland niet kan omdat het te ouderwets is (in Duitsland is het trouwen een hele gewone klassieke naam). wat denken jullie? is Ida Louise echt zoo verschrikkelijk dat het kindje er last van heeft? ik vind het ook jammer als bijna iedereen de naam van mijn kindje erg lelijk gaat vinden.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik die naam ook wel erg ouderwets vind. In het rijtje Jet, Ans en Bep. Ik houd er absoluut niet van maar als jullie het mooi vinden is er niemand die je tegen houdt. Het is jullie keus
Persoonlijk vind ik Merle inderdaad wel wat vlotter. Ida, niet hopeloos ouderwets, maar wel minder leuk.
abri: hahaaa "niet hopeloos ouderwets" dat heb je mooi gezegd ja hm... ik was er al bang voor dat het in Nederland niet echt een succes zou zijn, maar ja... hmmm...stom dat ik ook weer begin te twijfelen terwijl we er eigenlijk al uit waren... of anders toch Fiene? Of Merle laten? of iets heel anders??! *zucht* het is zo moelijk...
Merle is mooi, die twijfels herken ik hoor hahaha. Nee, Ida vind ik niet lelijk, maar wel nogal.....mja, oubollig.
Ik vind Ida eerlijk gezegd ook nogal ouderwets...sorry! Al ken ik wel een meisje van 3 die ook zo heet. Dus schijnbaar wordt de naam nog wel steeds gegeven, en niet alleen vroeger. succes ermee! Ik vind Merle trouwens wel een prachtige naam!!
Ik vind het ook mwah. Niet verschrikkelijk, helemaal niet. Maar inderdaad wel wat ouderwets... Merle veel leuker! Of wat vind je van Mette?
Mette heet de lievelingspop van mijn dochter dus liever geen Mette ja maar ik snap echt wat jullie bedoelen... het stomme is, dat op zo'n twijel-avond geen man in huis is, die de hormonen weer eens een beetje op z'n plaats kan zetten
Merle en Fiene superleuk, Ida inderdaad oudbollig. Zou er niet voor kiezen. De kokkin bij mijn dochter op de peuterschool (70+) heet Ida
Neee Leuk juist!! Past ook super mooi bij de naam van d'r zus! (Van Emil / Michiel van de Hazelhoeve toch?) Ima of Ina ook leuk! Ook van Astrid Lindgren: Britt-Mari Kerstin Kajsa Kati Madieke, Margareta Liesbet Ronja Lovis Alma Lina Lisa Britta Anna Annika Barbro Ann Viveka Eva-Lotta Benka Greta Maja Agda Ylva-li Mimmi, Mimi Petra Märta Sofia Katla Malin Stina Edla Betty Märit
Nee, Ida vind ik ook niets. Ik lees wel andere leuke naam ideeën.. Fiene vind ik persoonlijk erg leuk!
7Michelle7 ja, idd van Emil / Michiel van de Hazelhoeve. super leuk! haha verbaast me niet dat jij hem leuk vind maar ja, mijn man had hem wel gedaan als we in Duitsland hadden gewoond (ben zelf Duits) omdat het daar een super mooier steeds populairder wordende naam is... maar ik vind het jammer als in NL er andere associaties bij ontstaan. dat maakt het ook voor mij weer een hele andere naam... dan wordt het dus toch Merle of Fiene... misschien laat ik mijn man kiezen... (we hadden vroeger op onze lijst Fiene voor een tweede meisje en Merle voor het derde meisje staan, toen vond mijn man Merle net iets leuker dat hij zegt, liever eerst Merle gebruiken...) als ik nu al zou weten dat we ooit drie meiden zouden krijgen, zou ik me er hier echt niet druk over maken
Ida vind ik lief, zo'n naam die weer terug komt. En Fiene vind ik ook super. Merle vind ik juist weer wat gedateerd .
Ida: leuk juist, helemaal als je het vergelijkt met Merle en Fiene. Nu zijn Merle en Fiene ook leuke namen maar die komen al zooooooo vaak voor! Ida niet en is ook een hele leuke normale naam! Ik zeg: doen! Leuk!!
Boek is uit 1963. De naam uiteraard niet, maar pas wel in die tijd. Voor nu vind ik het niks, al is het geen heel lelijke naam. Vond het vooral niet passen. Kind zou qua naam buiten de boot vallen.
Ida wat ouderwets. Tweede naam wel leuk en zelfs in combi met Ida! Fiene vind ik echt een verschrikkelijke naam en te populair. Merle wel apart en best oké. Niet helemaal mijn smaak allen.
Ik vind Ida echt vreselijk ouderwets klinken. Merle vind ik echt prachtig! Ook icm met L.otta! Fiene vind ik niet mooi. Hier wonen erg veel gereformeerden die in t plat voor 'fiene' uitgemaakt worden. Daar associeer ik die naam mee.