Ik vind Lotta & Hilda echt een super combi. Als 2e naam hier wat opties. Hilda Elenora Hilda Josephine Hilda Louise Hilda Maria Hilda Catherine Hilda Axelle Hilda Amalia Hilda Olivia Hilda Victoria
Ida nee sorry, gaat ook niet weer hip worden vrees ik (maar dat hoeft ook niet). Lotta ken ik van Pippilotta de bijnaam van mijn jongste. Vind Lovis ook zo'n geweldige naam. Merle wel mooier dan Ida, maar vind Lotta zo verfrissend en Merle tja categorie chiq? Dan Fiene weer mooier Sorry, ik maak het er niet makkelijker op haha. Succes!
Ida vind ik leuk, mooi tijdloos, en zowel lief als vrouwelijk. persoonlijk vind ik het mooier dan Merle, wat ik zelf niet zo lekker vind lopen in de uitspraak. Alternatief misschien Iva, maar dat heeft dan weer geen associaties met de boeken. Lotta, ook echt leuke naam trouwens
Welnee, veel beter dan een modenaam! Het is geen rare naam, maar een klassieker. Daarmee wordt je heus niet gepest.
Hihi toen ik idd ook 'buiten de boot vallen' las.. Laten we anders allemaal onze kinderen Sophie, Emma en Fiene noemen. Dan weet je tenminste dat ze er helemaal bij horen En als het een jongen is allemaal Jayden, Djayden of Dylano. Of als je in een ander milieu je begeeft: Floris, Daan en Tim Hihi, TS: Ida, leuk! Gewoon voor gaan!
Ida Anniek Ida Aurélie Ida Carise Ida Feline Ida Jinne Ida Josephine Ida Julijn Ida Junia Ida Lenne Ida Lilou Ida Loïse Ida Marline Ida Marlou Ida Mirle Ida Nilou Ida Ophélie Ida Rhodée Ida Robine Ida Sofie Ida Vianne
bedankt voor de reacties! ik moet zeggen dat ik erg verbaasd ben over de leuke reacties ik had juist verwacht dat niemand het leuk zou vinden en zocht eigenlijk een bevestiging om toch voor een andere naam te gaan Hilda en Lovis vind ik trouwens niet zo heel mooi. Isa vind ik mooi, is voor mij echter weer een hele andere naam dan Ida. Had ooit over nagedacht om haar Louisa te noemen en als roepnaam dan Isa. Bij Merle hadden we als tweede naam Matilde. Merle Matilda. gewoon om haar iets uit Duitsland mee te geve. In Duitslan past het trouwens allemaal super in één lijst: L.otta, Ida en Matilda. in Nederlands helaas niet helemaal.
Ik vind Ida Louise PRACHTIG!!! Doen Echt heel erg mooi. Ik vind het net niet ouderwets. Maar een leuke meisjesnaam voor een schattig meisje met pit!
I.da is mijn eerste naam, ik zeg ook wel mijn "paspoortnaam". Mijn roepnaam in het dagelijks leven is anders. Ik ben vernoemd naar mijn oma en mijn moeder Officieel heet ik: I.da M.arieke Mijn roepnaam is heel anders
Ik vind Ida echt heel leuk! Stond ook hoog op mijn lijstje, maar helaas hoort mijn man bij het kamp dat het een hopeloos ouderwetse naam vindt
Ik vond Ida wat ouderwets maar ik begin hem steeds leuker te vinden. Ik vind Ida zelfs leuker dan Merle. Dat is in mijn omgeving alweer wat ouderwets. Ik zou voor Ida gaan, tweede naam is er leuk bij!
Wat toevallig! Mn man is helemaal weg van Ida deze zwangerschap.. Moet zeggen dat ik het eerst niks vind maar ik begin steeds meer aan de naam te wennen en hij staat momenteel bij bij ook bovenaan het lijstje Was alleen inderdaad bang dat iedereen het lelijk en ouderwets zou vinden. Leuk om te zien dat dat niet voor iedereen opgaat! Maarja, ik ben dus ook een grote fan van de verhalen van astrid lindgren en ik houd enorm van michiel vd hazelhoeve.. Ons zoontje heeft als tweede naam Emil (de officiële zweedse naam van michiel) waardoor ik het extra grappig vind als ons dochtertje ida zou gaan heten. Maargoed, ben dus enthousiast over Ida maar heb de zelfde associatie (schattige Ida uit de boeken van astrid lindgren) dus ik ben eigenlijk even bevooroordeeld als dat jij bent en daarmee misschien niet de mening die je zoekt De volledige naam die we bedacht hadden is trouwens Ida Oliev..