Ik vind Ida nog steeds niet mooi. En ja, nog steeds hopeloos ouderwets. Niet dat elk kind maar Emma, Charlotte of Sophie moet heten, maar je kind een naam geven die in Nederland voornamelijk met oudere dames wordt geassocieerd, zou ik dus nooit doen. Maar wie ben ik. Zolang het niet een naam is in de categorie 'mijn hemel wat doen ze het kind aan' (ordinair, trash, hiermee zet ik mijn kind op sociale achterstand, kijk mij eens gemaakt hip doen en ondertussen moet mijn kind zijn/haar hele leven zijn/haar naam spellen), moet je er maar lak aan hebben. Er zullen altijd mensen zijn die een gekozen naam niet mooi vinden. Ik weet nu al dat er mensen zijn die de naam van mijn kindje niet mooi gaan vinden (terwijl het een normale, hedendaagse naam is). Ze doen hun best maar
Als je inderdaad in het Astrid Lindgren-sfeertje wil blijven, vind ik Lotta en Ronja inderdaad heel leuk!
Kijk ook eens hier: Astrid Lindgren Characters - Nordic Names Wiki - Name Origin, Meaning and Statistics
Ooh dan kan Lina en Mia ook! Lotta & Mia Lotta & Lina Lotta & Kato/ Cato Lotta & Ronja Lotta & Ida Lotta & Britta
Ronja vind ik ook leuk. Kan in duitsland ook prima. Mijn man vindt het echter op sonja (bakker) lijken en de R maakz hht voor hrm nog ronder hahaaa Mia is in Duitsland op plaats 1. Dat wil ik liever niet. Maat hij stond ooit ook op de lijst. Lina is ook erg mooi alleen ken ik van vroeger een hele vervelebde Lina. Een Ida kenn ik niet, dat is voor ons ook fijn.
Ik vind Ida een erg leuke naam!! Niets ouderwets aan hoor! En misschien zet je wel een nieuwe trend, haha!