Hallo, Ik heb vandaag vernomen dat mijn ex een zoontje heeft gekregen. Hartstikke leuk natuurlijk want mijn kleine meid is nu grote zus!! Zijn zoontje heet Jordy. Hartstikke leuke naam, maar die hadden wij ook voor onze dochter als t een jochie geweest zou zijn. T voelde voor mij als een steek in de rug. Want naar mijn mening ga je een naam die je met je ex had niet gebruiken voor je kindje in je nieuwe relatie. Wat zouden jullie er van vinden als dat in jullie situatie zou voorkomen? Hoop dat ik t dan wat makkelijker een plekje kan geven
Ik zou het erg raar vinden. Ik snap eigenlijk niet dat zij daar dan mee akkoord is gegaan. Als mijn man een naam zou opperen die hij met zijn ex heeft bedacht, zou ik dat écht niet willen. Ik zou er verder niks mee doen.
Ik doe er ook niks mee hoor, kan er ook niks mee. maar vraag me wel af of ze t überhaupt wel weet!! Heb t pas wel mn dochter verteld want die vroeg er naar hoe ze geheten zou hebben als ze een jongen werd. Ik zou t ook niet accepteren als mijn vriend daar mee zou komen.
Hm, ligt er natuurlijk wel een beetje aan hoe jullie uit elkaar zijn gegaan. Als ik me zou voorstellen dat wij ooit uit elkaar zouden gaan (we hebben nu al samen namen bedacht), zou ik het niet heel gek vinden als mijn vriend die dan ook weer zou gebruiken en zelf zou ik het misschien ook wel doen. Het is wel een beetje een vreemde actie van je ex, ik zou denk ik toch eerst zoeken naar een andere naam, maar goed. Je kunt het misschien proberen te zien als iets positiefs: wat hij met jou verzon vermijdt hij niet angstvallig. Of heel nuchter: hij en zijn nieuwe relatie vonden die naam gewoon ook mooi, er worden wel meer Jordy's geboren in Nederland. Maar had je de naam Jordy nog in je hoofd voor als je een zoon zou krijgen? Zo niet: laat 't dan varen, dan heeft hij de naam nu. Zo wel: dan moet je het ook proberen los te laten. Ik hoop dat je dan een nieuwe leuke naam vindt..
Ik kan me heel goed voorstellen dat het steekt en dat je het niet leuk vindt. Maar misschien kon jouw ex zich geen andere naam voor een zoon voorstellen en is het niet lelijk bedoeld. Evengoed snap ik echt dat jij het niet leuk vindt.
misschien is die naam voor hem altijd nummer gebleven raar mischien wel maar als je verliefd ben op een naam krijg je die niet uit je hoofd
Ik vind het inderdaad ook heel raar dat hij ``jullie``jongensnaam nu aan een zoontje geeft met een nieuwe vriendin, maar goed als zij het weet en ze vinden het beide een super naam Maar ikzou het ook erg raar vinden.
Zou t ook nogal een steek in me rug vinden.. Of het nou om jou is of gewoon dat ze t een toffe naam vinden en er geen bedoelingen bij hebben. . Nee lijkt me niet tof. Maar je doet er niks meer aan. . Maar ik snap je erg goed!!
Nou begrijp je heel goer. Voor een meisje had ik bij mn ex ook ooit DE naam bedacht... Altijd aan vastgehouden, maar toen bleek dat ik met mijn man een meisje zou krijgen kon ik de naam niet meer gebruiken. Blijft toch herinneren aan een afgesloten hoofdstuk. Onze naam voor ons ongeboren meisje is nu DE naam, samen bedacht en echt van ons... Vraag me af of de huidige partner van je ex weet van de naam...
mijn ex en ik zijn absoluut niet prettig uit elkaar gegaan (mishandeling) Ik zou t absoluut niet kunnen. Mocht ik nu zwanger raken verzin ik samen met mijn nw partnet een nieuwe naam. Hoop voor hem dat ze t weet. En weet ze t niet dat ze t accepteert als t te weten komt.
Het ligt eraan hoe we uit elkaar zijn gegaan. Stel mijn man verlaat mij voor een ander en krijgt met haar een dochter, gebruikt dan 'onze' naam dan is het wel kwetsend vooral als je het nog niet verwerkt hebt. Aan de andere kant hij vond het ook een mooie naam en misschien (soms zijn mannen zo simpel hsha) heeft hij er niet eens bij stil gestaan. Ik begrijp je gevoel , geef het een plekje en klaar. Hij os de moeite niet waard