Hoi, Eigenlijk houd ik van namen waarbij geen twijfel bestaat over de schrijfwijze. Maar toch vind ik Tijs leuker dan Thijs. Terwijl Thijs een meer gangbare schrijfwijze is... Wat vinden jullie van de naam Tijs?
Ik mis iets bij Tijs, toch die h..... Maar het ligt er ook aan hoe jullie heten, en jullie andere kindjes.
Thijs vind ik mooier dan Tijs. Ik mis bij deze naam echt de h. Hetzelfde geldt voor Thomas en Tomas, ook bij die naam 'hoort' een h.
Ik vind zelf Thijs mooier, maar volgens mij komt Tijs ook steeds vaker voor (ik ken er iig 2), dus als jij dat mooier vindt, zou ik daar gewoon voor gaan.
Ik denk dat het dan altijd 'Tijs zonder h' wordt bij het voorstellen, maar er zijn wel meer namen met een aparte spelling. Ik vind Thijs persoonlijk wel mooier staan.
Het kan allebei. Ik ken ook een Tijs (en een Tomas). Zelf vind ik het zonder H een beetje gek staan. Met een H heeft dus mijn voorkeur.
Ik vind Tijs onnodig moeilijk doen en persé origineel willen zijn. In ieder geval, dat beeld krijg ik erbij. Zou dus voor Thijs gaan. Vind ik een hele leuke naam!
Tijs mis ik ook de H en krijg ik een beetje modenaam gevoel. Op de een of andere manier vind ik Thijs ook volwassener dan Tijs. Geschikter voor op latere leeftijd.