Meisjesnaam Ivy-Mae

Discussie in 'Babynamen' gestart door billy1304, 26 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. billy1304

billy1304 Lid

15 dec 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn zwanger van ons eerste kindje en weten dat het een meisje word.
    Wij vinden Yvy-Mae een hele mooie naam voor een meisje.
    Waar denken jullie aan als je deze naam hoort? Wat vind je van de naam? Wat vind je van een dubbele naam? Iemand hier ervaringen mee? Word de naam automatisch toch afgekort?

Alvast bedankt!

2. Loesje78

Loesje78 Actief lid

28 okt 2014
    396
    0
    0

Super mooi!!

Ik zat ook al met Ivy in mn hoofd... maar wel ook samen met een andere naam. net als jij.

Ben er alleen niet uit of het vor of achteraan moet komen.

enige waar ik mee zit is dat ik echt een hekel aan Beyonce heb..en dat kind heet ook zo...

hahah ...

Maar echt super mooi!

ookde combi...

zal wel afgekort worden...oudere mensen noemen ze ook gert ipv gert-jan....enz

3. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Hm, om eerlijk te zijn bevestigt je post precies mijn gevoel. In de titel schrijf je Ivy, in de post zelf Yvy.
    Dit is echt zo´n naam die altijd gespeld zal moeten worden, en dat is echt níet leuk.
    Over de naam zelf, het komt me overdreven hip over en is niet mijn smaak.

4. billy1304

billy1304 Lid

15 dec 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk dat je het ook mooi vind. Gelukkig heb ik niet zo'n hekel aan beyonce (ben ook geen fan:))

5. billy1304

billy1304 Lid

15 dec 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL

Klopt helemaal, tsja dat was echt een type foutje, want over de manier van schrijven zijn we wel uit! Ivy-Mae....kan ik mijn bericht nog ergens wijzigen? Iig bedankt!

6. Jo5

Jo5 Niet meer actief

Ik vind m wel leuk! Ik had ook een dubbele naam in gedachte, maar bij navragen blijkt toch dat alleen de 1e naam uitgesproken gaat worden. Voor mij de reden om het toch niet te doen.

7. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Ik vind Ivy wel leuk, mijn nichtje heet zo :). Het valt wel mee met de vragen over hoe je het schrijft.
    Ivy-Mae vind ik een beetje pretentieus. Maar als je het mooi vindt, t kan prima, ik heb wel gekkere namen gehoord...

8. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Ik denk juist niet dat het standaard altijd afgekort gaat worden hoor, t zijn twee korte namen. Mijn oom Gert-Jan wordt echt door niemand Gert genoemd, maar gewoon Gert-Jan.
    En spellen, tja zoveel namen moet je spellen, ook namen waarvan ik denk: dat snap je toch dat het zo geschreven wordt??

Kortom, als dit voor jullie de naam is, zou ik ervoor gaan hoor. Ik vind het wel een leuke combi, lekker vrolijk en vlot, Ivy-Mae!

9. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Ik vind hm leuk. Ben zelf niet zo vd dubbele namen en ik vind daarom ivy mae mooier. Beide hele mooie namen hoor.

10. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik hou ook niet zo van 'streepjes' namen ,). Maar vind de klank wel erg mooi! Xoudus voor Ivy Mea oid gaan. En over de uitspraak of schrijfwijze: onze zoon heet Sam, zélfs die naam weten mensen fout uit te spreken of op te schrijven. Hoe vaak ik al niet hoor, ' ennn, hoe is het met kleine Semmmm'?!

11. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Heel mooi! Ivy Mae vind t leuk klinken

12. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik ben niet zo van de streepjes namen, maar vind deze namen erg leuk! Ik zou het zelfs dus als 2 namen doen, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Heel leuk Ivy Mae!

13. Loesje78

Loesje78 Actief lid

28 okt 2014
    396
    0
    0

En jouw naam... Spreek je dat uit als Em-mee aj_mee of als Amy?

@ TO.... mijn naam is simpele hollandse naam die ik altijd moet spellen. Sara..

Is het MET of zonder H mevrouw? Zara? of Sara?
    Dus ik spel standaard mijn naam;) Dus of je Ivy heet of Sara...

maakt nix uit...

14. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik vind Ivy veel mooier. En streepjes vind ik niets.. Zou het Mae dan gewoon als tweede naam geven.
    En ik denk dat het altijd afgekort zal worden naar Ivy.

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ivy-Mae :) mooi! En als jij het als '1' naam uitspreekt, dan gaan ze het niet gelijk afkorten hoor. Dat komt uiteindelijk vast wel, maar dat houd je ook met andere namen, maar dan nemen ze een lettergreep als afkorting..

16. mama Jlyn

mama Jlyn Actief lid

4 mrt 2014
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi Ivy Mae! Maar persoonlijk hou ik niet zo van een streepje er tussen!

17. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    Ik hou opzich wel van dubbele namen zoals Anne-Fleur , Anne-Lieke, Anne-Lotte maar volgensmij kort je wel snel af en roep je je dochter al snel Ivy

18. Eline88

Eline88 Niet meer actief

De namen los van elkaar vind ik wel mooi en als je graag een dubbele naam wilt geven kan dit wel goed samen. Ik vind het alleen zo een modegril om kinderen een dubbele naam te geven. Iedereen kiest daar tegenwoordig voor.

19. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik vind het beide leuken namen maar aan elkaar geplakt met een streepje vind ik het nogal vergezocht.

20. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Grappig, ik ken helemaal niemand met een dubbele naam-kind zeg maar, alleen de oude garde gert-jannen en zo... Ik zou het eerder ouderwets vinden! :-D

De namen zijn niet mijn smaak maar op zich objectief gezien wel mooi, zeker zo samen! Als jullie het mooi vinden, gewoon doen!

Deel Deze Pagina