Vind schrijfwijze Kate leuker en meer op een "naam" lijken. Ik hou zelf ook van Nederlandse namen maar Keet denk ik toch aan bouwkeet/schaftkeet etc... De naam Kee zag ik ook eens voorbij komen en vind ik erg stoer!
Bij keet denk ik aan een bierschuur... Maar bouwkeet wat ik hier lees ook.. Ik krijg niet echt het gevoel van een mooie Hollandse naam. Als rijmwoorden Kees, reet, scheet... Dat zijn de dingen die in mij opkomen, sorry 😔 Kate vind ik dan wel weer mooi, maar als je een Hollandse naam zoekt is deze niet geschikt..
Heel leuk, zelf vind ik Kee/Kae nog leuker. En over dat rijmen, hoeveel meisjes heten er niet Roos (vinger in je doos). Zo kun je overal wel iets op bedenken.
Onze dochters zijn fan van Keet. Op de een of andere manier vind ik het een vreemde naam en vooral zo geschreven 'Keet'
ik denk ook aan bierkeet en ik vind het persoonlijk niet bij een oerhollandse naam passen. vind de schrijfwijze ook niet leuk. zou dan eerder gaan voor kate.
Hier in de achterhoek is keet echt een huis, wij gaan de keet verbouwen, wij hebben de keet tekoop gezet, of juist feesten, wij hebben lekker gekeet vannacht of de kinderen zijn boven flink aan het keten bijvoorbeeld. Keet vind ik dus niet echt mooi,echter zou ik om redenen van een ander de naam niet niet geven, als jij en je man het wel mooi vinden, het went vanzelf voor de buitenwereld en dan is het voor hen die naast je staan helemaal geen rare naam meer.
Kate anders denk ik ook aan bouwkeet maar je spreekt t hetzelfde uit aan de afspraak hoef je t niet te veranderen maar het is persoonlijker mooier
Trouwens op telekids heb je ook keet! Als ik dat zo zie denk ik tja waarom zou het niet Kunnen 😊😋 (zag t net toevallig weer voorbij komen en kreeg een oja!momentje)