Ein-de-lijk hebben mijn man en ik een naam voor onze zoon die we beide zien zitten. We waren zoooo blij dat we er eindelijk uit waren!! En nu twijfel ik toch weer omdat de voorletter van de naam in combinatie met de achternaam een een vreemde combi is. Fictief voorbeeld van wat ik bedoel: - Bas Engel = B. Engel = Bengel Hmmm wat zouden jullie doen?
Eén roepnaam, maar hij krijgt wel nog een doopnaam. Dus eigenlijk krijgt hij 2 voorletters. Bijv. B.T. Engel
Dan is er toch niks aan de hand? Of het wordt geschreven als Bas Engel, of als (Dhr.) B.T. Engel. Of zie ik dan iets over het hoofd?
Ja klopt! Je hebt gelijk! Maar soms gebruiken ze toch ook gewoon de eerste letter alleen in combinatie met de achternaam. Misschien stel ik me ook wel aan.. en valt het allemaal wel mee. Wat ik gewoon graag wil voorkomen is dat hij er later mee geplaagd wordt.
Ik vind het heeeel erg afhangen van wat het woord is. Bengel vind ik enkel schattig en daar zou ik het dus niet om laten. Maar als het André Naal is dan zou ik toch verder zoeken... ondanks een tweede naam.
Nee joh niks aan de hand. Bengel is ook helemaal niet negatief. En anders geef je gewoon een tweede (en derde) naam.
Nee, gelukkig is het niet zo erg als André Naal. Maar zo leuk als Bas Engel is de combi ook weer niet. Ik wil liever niet mijn achternaam typen ,ivm meelezers . Zijn niet zoveel mensen met dezel achternaam. Maar vergelijk het qua 'ernst' met Stan Laaf = slaaf.
Als jullie inderdaad voor 2 namen kiezen zie ik echt geen problemen. Anders dan de persoon hierboven ontvang ik alleen maar post met beide voorletters. Mijn moeder en ik hebben beide dezelfde voorletter maar over post nooit verwarring gehad omdat altijd mijn beide voorletters vernoemd worden.
Wij hadden iets soortgelijks maar hebben bewust die voorletter uitgesloten. Je gebruikt zelden alle namen maar zeker op school etc alleen je eerste naam.