Mijn dochtertje heet L.o.u. en mijn nr. 1 jongensnaam is L.e.v. Ik ben bang dat dit te jut en jul is samen. Wat vinden jullie? Ik weet nog niet of we een jongen of meisje krijgen dus wellicht is dit een theoretisch probleem trouwens .
Ik vind het wel een jut en jul gehalte hebben als ik eerlijk ben. Nou ben ik al niet van de namen met dezelfde beginletter, dat scheelt. Maar omdat het met dezelfde letter begint EN allebei 1 lettergreep heeft vind ik het niet heel mooi passen. L. en Mats of L. en Lennart vind ik bijv. niet jut en jul klinken.
De poll gaat vrij gelijk op haha. Ben al blij dat het geen overtuigende: ja te jut en jul is. Als het dé naam blijft zou ik er denk ik toch wel voor gaan. Uiteindelijk zijn de kindjes toch hun eigen ik. @Eppo82 ik snap wat jij zegt hoor. Dat zie ik zelf ook. Zelfde voorletters vind ik sowieso geen probleem en ik merk gewoon dat ik afgelopen tijd steeds meer neig naar het maakt mij niet uit. Dus dacht gooi er ook nog een even een poll tegenaan.
Leuk! Wij hebben een veL en twijfelden over uoL voor onze meid, ook vanwege het jut en jul gehalte. Nou wordt het niet die naam om verschillende redenen, jut en jul niet als hoofdreden. Nu ik het weer zo zie vind ik het juist leuk staan samen!
Ik twijfel zelf ook. Van de ene kant inderdaad wat jut en jul. Van de andere kant een heel andere klank en matcht het zelfs wel leuk. Ik zou er voor gaan denk ik
Ik vind het leuk! De namen hebben inderdaad wat overeenkomsten, maar is dat erg? Ik vind van niet, het zijn twee heel verschillende klanken. L.o.u. en Lewis vind ik jut en jul, maar L.e.v. echt niet hoor! En de kinderen zijn gewoon twee losse personen (als je snapt wat ik bedoel). Als dit uiteindelijk de naam is, doen!
Lastig, het zijn wel super leuke/stoere namen, maar wij zijn indd niet voor een naam gegaan met dezelfde begin letter! En toch zou ik het doen denk ik, zeker als deze naam op nummer 1 staat!