Nog steeds is het nieuws dat we na al die meiden 2 jongens krijgen niet helemaal geland, maar wat is het bijzonder! We vinden alleen vrijwel geen enkele naam leuk… We zoeken iets wat qua stijl bij de meiden past: 3 lettergrepen, klassiek en uit te spreken in het Frans. Na lang zoeken hebben we 2 namen gevonden die we prachtig vinden, maar ik ben bang dat ze te veel op elkaar lijken. Zeker bij een tweeling wil ik geen jut en jul situatie. Namen lijken op elkaar zoals Julius en Matheus, dus de eindklank is hetzelfde. Is dit te jut en jul? In het dagelijks leven zullen de namen sowieso vaak afgekort worden, maar op school en andere instanties natuurlijk niet. Hebben jullie nog andere suggesties?
Julian en Matheus Julius en Mathieu Dan ben je van het jut en jul vanaf. Op het zijn deze namen niet lees ik nu. Maar mss kan je bij de door jullie gekozen namen ook zoiets doen.
Het is lastig omdat we niet de precieze namen weten, maar als het alleen de eindklank is wat op elkaar lijkt dan denk ik dat het wel kan. Welke namen zijn het net niet? Dan kunnen we in die richting meedenken.
Ik vind Julius en Matheus niet extreem jut en jul en kan wat mij betreft prima. Raphael Emanuel Matthias Quentin Thibeau Christophe Zit er misschien iets bij? Dan hebben we een richting
Ons zoontje* heette Mathias, dat vond ik prachtig. Verder iets in de richting van Manuel, Sebastian, Mathieu etc. Meer richting ‘kak’ dan hip of modern. Ik vind Antonie echt heel mooi, maar ik ben bang dat het wat te oubollig is.
Nee hoor, niet te jut en jul. Alleen als het zou rijmen dan zou ik het niet doen. Verder misschien nog: Victor Florian Evander Jonathan Leander
Andreas, Bastiaan, Benjamin, Daniël, Dimitri, Elian, Elias, Fabian, Florian, Jonathan, Julian, Julius, Olivier, Samuel, Tobias, Valentijn
Niet altijd 3 lettergrepen, maar wel een rijtje Julien Olivier/Oliver Thibeau Maurice Laurent Sebastien Cyriel Matthieu Yannick Antoine Tobias Michel Jules Thierry Didier Machiel/Michel Lucien Christoph/Kristoff/Christophe (of hoe je het wilt schrijven) Alain Thomas (betekent tweeling) Pascal Yves Ik vind jouw namen geen jut en jul. Ik vind bij een tweeling bijvoorbeeld ook thomas en tobias erg leuk.
Ik vind het geen jut en Jul. Past erg mooi bij elkaar. Ook Antonie vind ik niet oubollig, terwijl ik namen al snel oubollig vind.
Dezelfde eindklank hoeft niet jut en jul te zijn, ligt natuurlijk wel een beetje aan de namen. Maar met beide een andere beginletter zal dat wel meevallen. Antonie vind ik niet oubollig hoor, tijdloos juist.
Voor een tweeling (of “losse” broertjes/ zusjes an sich) vind ik persoonlijk dat als het eindigt op dezelfde eindklank, het wel gauw jut en jul wordt. Wat ideeën: Sébastien Ilyas Timéo Gabriel Florentín Augustín/ Augustìn Sylvian/ Silvian Gideon Julien Ulysse Severin Olivier Zachary Leander Fabian/ Fabien Valentin Rafael Ferdinand Azrael Ismael Iskander Simeon Ricardo Avalon Vwb. Antonie: dat klinkt best nederlands als je het mij vraagt. Als je een frans klinkende naam zoekt zou ik eerder Antoin/ Antoine verwachten. Maar dat heeft weer maar 2 lettergrepen Persoonlijk zou ik hem niet kiezen. Ken zelf 2 mensen van mijn eigen leeftijd die zo heten (Antoin en Antonie) en heb nooit goed begrepen waarom hun ouders hen zo genoemd hebben. Kan het nog altijd niet anders zien dan als super stoffige naam, sorry
Ik heb weinig namen inspiratie, maar ik vraag mij af hoe erg het is als een tweeling naam een beetje jut en jul is. Ze delen een baarmoeder. Vooral als het uit 1 ei is is een naamsverbintenis misschien eigenlijk wel erg mooi. En een verwijzing naar een bijzonder begin en de meest bijzondere band die je zou kunnen hebben voor het leven.
Hier een Sebastian nog altijd heel blij mee, z'n broer heet Lennart! Benjamin vind ik ook tof ook om de jongste dan Benjamin te noemen is een idee
Mag toch hopen dat dit geen inspiratie wordt voor de boys . Ik vind de genoemde namen een stuk mooier, ik hou van klassieke/hockeynamen. ius en eus klinken heel anders dat vind ik prima kunnen, ik zou zorgen dat ze een andere voorletter en uitgang hebben. Julian en Florian vind ik niet mooi, maar Julius en Florian kan prima.
Sebastien vind ik ook mooi! De 2 namen waar het om gaat zijn Rafael en Daniël. Ik vind ze beide prachtig, maar de uitgang is hetzelfde dus vandaar de twijfels…