Ik ken het ook als jongensnaam maar vind 't juist ook wel leuk voor een meisje, lekker stoer! Alleen de uitspraak die je wilt vind ik vreemd, gewoon Lennox vind ik leuker en veel logischer.
Ja op ze engels zou ik het ook uitspreken, tussen Lennix en Lennux in maar vergeet niet dat deze naam hier erg onbekend is. Het zal vaak gewoon Len-noks worden. Ik vind het opzich wel stoer maar het heeft weinig vrouwelijks vind ik zelf. Is Lexie niks? Of Alexis?
Ik legde toevallig net Alexis voor aan mijn vriend maar dat vond hij niets. En bekende van ons hebben een meisje genaamd Lexi.
Het is een jongensnaam. Bovendien is het raar om Lennox te schrijven en te verwachten dat men Lennix zegt
Wat ik niet snap: hoe (en waarom) spreek je Lennox uit als Lennix? Die snap ik even niet. De Engelse uitspraak snap ik wel maar gaat wel lastig worden in Nederland Door de tv-show Melissa & Joey ben ik de naam voor een meisje best leuk gaan vinden. Robin / Robyn wel leuker
Ik vind Lennox echt een jongensnaam.. ik weet zeker als iemand die naam ziet staan het 100% niet anders gaat uitspreken. Het lijkt me ook niet leuk telkens iedereen te moeten verbeteren. Ik zou deze naam niet kiezen.
Ik vind het een jongensnaam. Ik snap ook niks van je uitspraak. We schrijven Jop, maar we noemen hem Jip? Schrijf het dan zoals je het uitspreekt. Ik zou mijn kind trouwens geen naam geven met de klank Niks er in.
Ik vind Lennox leuk, maar dan wel gewoon uitgesproken zoals je het schrijft. Ik hou wel van jongensachtige namen voor meisjes!
Iedereen die zegt dat het dan maar als Lennix geschreven moet worden, zijn jullie ook voorstanders van Djeeden en Endjilina? Want ik snap dus niet dat mensen een naam zo opschrijven zoals je het zegt. De naam Lennox bestaat en het fonetisch opschrijven vind ik vele malen erger dan het uitspreken als Lennux wanneer er Lennox staat.
Ik vind het een stoere unisexnaam! Maar zou het zelf wel gewoon als Lennox uitspreken (of op zn engels een beetje Lennuks...)
Moest gelijk aan de serie denken. Vind het dus niet raar als meisjesnaam! En ja doe waar jullie je goed bij voelen.
ik vind lennox een super naam voor een meisje ben alleen wat verward door de uitspraak. zou zelf gewoon lennox uitspreken of evt lennux , maar met lennix legt ik het verband niet
Als je Djeeden schrijft in plaats van Jayden, dan schrijf je de klank hetzelfde als hoe je hem uitspreekt. Je versimpelt alleen de schrijfwijze van dezelfde klank. Ik vind het foeilelijk, maar dat terzijde. Als je een o als een i wilt uitspreken, is dat toch iets heel anders? Dat is totaal niet logisch, en niemand snapt en weet het. Neem bijvoorbeeld de naam Lynn: Het is een bekende naam, de meeste mensen weten dat de Engelse uitspraak van de y hier een i is. Je neemt hier niet een andere klank, want je gebruikt de Engelse uitspraak. Jij wilt Lennox schrijven en het uitspreken als Lennix. Zo wordt de naam niet uitgesproken in Engelstalige landen, in het Nederlands krijgt de o geen i-klank. Het is dus helemaal niet logisch, het is voor mensen onherkenbaar, niemand snapt de uitspraak, je zult het altijd moeten spellen en verbeteren. Dus eigenlijk slaat het nergens op. Zoals ik al zei: Je schrijft Jop, maar we noemen hem Jip.