Hoe een naam geschreven wordt bepaald de ouder denk ik altijd zelf nog. Als ik een meisje heb en die noem ik Rene, en ik schrijf haar naam ook als Rene dan doet dat niks af aan het feit dat het een meisje is. Want hoe zit dat dan met Kim, Sasha, Kees, Charlie, Dirkje, Geertje etc?
Volgens mij is Lennox van origine een Schotse jongensnaam (ik geloof eigenlijk zelfs een achternaam) die ook veel unisex gebruikt wordt. Ik vind het prima kunnen voor beiden. Als je denkt aan de oorsprong vind ik het ook verre van gek om het niet als "Lennoks" uit te spreken op z'n Nederlands. Ik spreek Rachel ook niet uit als "Raggel", hoewel het wel voorkomt. Ik denk dat de meeste mensen de naam alleen kennen zoals het in het Nederlands als jongensnaam is opgenomen en het daarom met de fonetische uitspraak ook alleen als jongensnaam zien. Als jullie Lennox mooi vinden voor een meisje met de Engelse uitspraak zou ik het zeker doen (Ik ben trouwens geen namenexpert, dus vergeef me als niet alles klopt Dit is alleen wat ik van de naam meen te weten.)
Ik ben niet zo van namen die het geslacht niet verraden, zakelijk vind ik ht erg vervelend als ik een mail schrijf naar iemand die ik nooit persoonlijk ontmoet heb en waarvan ik dus niet weet of het ene man of een vrouw is als ik het niet uit de naam kan afleiden. Toch vind ik Lennox wel een stoere naam, ik zou het gewoon doen. De uitspraak kan je altijd corrigeren en hou je bij heel veel namen.
Nja als iemand zn dochter Henk of Piet noemt zijn dat niet ineens meisjesnamen ofzo.. Als een meisje Rene heet ipv Renee is t gewoon een meisje met een jongensnaam
Hoe meer berichten ik las, hoe leuker dat ik.het ga vinden, ik was eerst wel een beetje in de war met het schrijven/uitspraak gedoe maar snap hem nu 😉 waarschijnlijk moet je het iedereen 1x zeggen en dan weten ze het wel. Maargoed dat heb je met veel andere namen ook. Ik vind het iig erg leuk en als jullie het geweldig vinden zeker gewoon doen.
Ik kijk doe serie ook en vind het daardoor ook een stoere vrouwelijke naam. Wij hebben hem ook overwogen voor als we een meisje zouden krijgen. Uiteindelijk niet voor gekozen omdat die niet ging met de tweede naam (naam van een dierbaar overleden persoon) en we krijgen een jongen Maar ik zou het zeker doen! Uitspraak valt inderdaad te verbeteren Snap het gezeik (sorry ,vind het gezeik ) niet zo over uitspreken als lennix. Zo spreek je die naam gewoon uit op zijn Engels/Amerikaans. Vind het een superleuke naam