Sinds gisteravond zit ik ineens met de naam Jax in m'n hoofd. Geen idee waarom en hoe ik erop kom, ik houd normaal ook helemaal niet van Engelse jongensnamen, maar deze vind ik tot mijn verbazing wel leuk. Alleen vrees ik voor de vooroordelen. Hoe komt de naam op jullie over? Verder op mijn lijstje: Wolf Ronan Raff Ciarán Tweede naam wordt sowieso Leonard. Andere ideeën voor de eerste naam zijn welkom...
Uhm, een naam met vooroordelen inderdaad. Ik vind het helemaal niets. Maar Wolf vind ik ook geen naam, dus ik zou nog even doorzoeken .
Het valt tegen, ik vind eigenlijk geen enkele jongensnaam zo leuk dat ik hem aan een zoon zou geven. Ik ken een heleboel leuke jongensnamen, maar allemaal net niet leuk genoeg of ik vind ze niet bij me passen. Zo vind ik bijvoorbeeld Ronan erg leuk. Maar als ik me dan situaties probeer in te beelden waarin ik die naam zou gebruiken klopt het voor mijn gevoel niet. Leuke naam maar hij past niet bij mij. Ook heel leuk vind ik Ciarán, maar niet te doen met de spelling en Kiran, Kyran, Kieran etc. vind ik allemaal niet mooi gespeld. Ik probeer mijn lijstje uit te breiden om te kijken of ik iets mooiers tegenkom dan Wolf. Maar tot nu toe geen succes.
Niet dat het mijn smaak is, maar ik heb even meegezocht voor je. Wie weet zit er iets bij? Dex Lex Boaz Sep Seth Ravi Beau Bodhi Xavi Wout Kai Jake Jace Samy Raf Nolan Tobin Silvijn Silvan Ilyas Elias Viggo Nils Ralf Giel Aras Eden Roel John Axel Silas Dion Olaf Raoul Novan
Storm zo heet de kat En hoewel die niet blijft (kitten van 3 weken die als hij groot genoeg is naar een nieuw huisje zal gaan) is het een beetje raar om mijn kind straks zo te gaan noemen. Maar ja, leuke naam. Dex ook leuk maar kan om bepaalde redenen niet. Maar je zit wel in de juiste richting...
Ik vind m wel leuk. Heeft hier ook op het lijstje gestaan maar is er inmiddels weer vanaf omdat ik telkens Jax-sex in mn hoofd hoorde haha. En Jack was het 'm ook net niet. Nu inmiddels een andere jongensnaam die klaar ligt en hopelijk ooit gebruikt gaat worden.
Ben niet weg van Jax, al vind ik de klank wel stoer. Wat te denken van Ravi Meza Rodin Finn Jens Brent Vind het moeilijk jouw 'stijl' te duiden, want vindt alles erg verschillend van elkaar