Ik zou het wel doen hoor. Er worden toch zo vaak kinderen vernoemd? en Kris voor een meisje vind ik heel leuk! Eventueel kan je er Kristina van maken en roepnaam gewoon Kris.
Ik heet bijna hetzelfde als mijn vader en ik vind het leuk! Bovendien vind ik Kris een superleuke naam.
Ik vind het een leuke naam, en het idee dat het ook een naam is die in de familie zit vind ik wel een mooie gedachte. Toch zou ik het zelf niet doen aangezien de uitspraak echt het zelfde is. Dat lijkt me inderdaad te verwarrend.
Moeilijk ja. Hier hetzelfde gehad, zoontje wilden we Ties noemen terwijl de papa Thijs heet en vaak Ties genoemd wordt. Wij hebben besloten het niet te doen..
Wat fijn, om al die wisselende reacties te lezen! Tja, of je de naam wel of niet mooi vindt is natuurlijk een kwestie van smaak. Wij vinden hem in ieder geval fantastisch. Kaat staat ook hoog op ons lijstje. We denken nog lekker verder, reacties blijven natuurlijk welkom!
Erg mooie, stoere naam voor een meisje. Ik zou er gewoon voor gaan als jullie dat graag willen. Er worden zo vaak kinderen vernoemd naar hun ouders, sommige heten zelfs letterlijk hetzelfde. En voor je kinderen heet je man natuurlijk gewoon papa. Wij hebben een jongensnaam die erg lijkt op de naam van mijn man en dat vinden we geen probleem. Dus ga ervoor zou ik zeggen
Ik vind het juist wel leuk dat ze dan ook een beetje naar papa is vernoemd, zou het gewoon doen. Als je absoluut niet wilt vernoemen zou ik het alleen niet doen.
Doen! Ik vind Kristie trouwens ook erg leuk, scheelt dan ook dat ik een hele leuke kristie ken. En verwarrend, ach nou en.... Mijn broer en vader heten allebei Dirk. Het went vanzelf.
Ik zou het ook doen!!! Of er misschien Krisje van maken. Ik heet Ankie en mijn zoon Kyan.... Ook bijna dezelfde letters enzo, sommige zeggen ook dat had ik nooit gedaan..... Nou wij wel, vonden het gewoon een toffe naam!
Ik vind het niet handig, één van de twee gaat een bijnaam/ander naam krijgen in de familie. 'We gaan naar Chris, oh Kris, nee Chris...of Kris van Chris Maar vroeger kwam het wel vaker voor.
Ik vind t wel een stoere naam Kristy of Kristen of andere aangepaste varianten van Kris haalt dat eigenlijk een beetje onderuit.. Vind t dan een minder kick ass naam terwijl het nog steeds veel op chris lijkt. Ik zou t denk ik wel doen.. Voor je kinderen is het papa en kris dus voor hen is het niet vreemd.. Voor jullie zelf is het gewoon een toffe naam en ach, als mensen denken dat ze vernoemd is zou ik dat ook geen punt vinden.. gebeurde vroeger zo vaak Vind Kris op papier, dus geschreven er ook wel wezenlijk anders uitzien dan Chris.. Duss... voor mij genoeg redenen om je meisje (als het een meisje wordt) zo'n stoere naam te geven
Kris, stoer! Heeft bij ons op het lijstje gestaan! Ik ben niet zo van het vernoemen als 'précies dezelfde naam'. Zoals Willem sr. en Willem jr. Maar dit vind ik wel leuk eigenlijk. Ook omdat het een papa en dochter is. Kristy en bijv Kristel werden hier ook wel genoemd als optie, maar goed, dat zijn toch andere namen en ten tweede.. Die kort iedereen dan alsnog af naar Kris.