Wij zijn heel gelukkig met 2 kindjes om ons heen en er is niet gezegd dat er nog kinderen komen hier maar de deur is, ondanks tegenslagen, niet helemaal dicht. Ik heb voor een meisje deze namen altijd heel mooi gevonden: -Mieke -Marie Je hoort ze nooit meer, waardoor ik ze juist extra leuk vind. Onze oudste heet S.ara. Met name Marie vind ik dat heel leuk bij. Wat vinden jullie van die namen?
Ik vind beide namen maaaaakkelijk kunnen . Zowel Mieke als Marie vind ik leuk voorkeur is Marie Maar dan niet uitgesproken als mar-rie maar Maa-rie
Mieke vind ik een erg leuke naam. Marie vind ik wel mooi, maar tegelijkertijd ook een beetje saai en ouderwets.
Ja, ik vind Marie ook erg mooi. Klinkt ook goed bij de naam van je oudste. Mieke is ook leuk, alleen worden nu heel veel meisjes Lieke genoemd en dat vind ik er teveel op lijken.
Voor zover ik weet wordt Marie uitgesproken zoals het er staat. Maa-rie is toch echt een mannennaam, (Mari). Persoonlijk vind ik ouderwetse namen helemaal niks..
In Nederland komt Mari inderdaad meer voor bij jongens/mannen dan bij meisjes/vrouwen, maar het wordt ook gebruikt als vrouwelijke naam die dan een vorm van Maria of Marie is of een verkleinvorm daarvan. Ik vind het voor een meisje erg leuk.
Ik vind Marie heel (En je spreekt het toch uit als Maa-rie (dus niet Maarie, met de klemtoon op 'maa'). Dat ìs toch wat er staat? Het is toch ook Maa-rie-jaa en geen Mar-rie-ja?) Mieke vind ik minder.