Oh jee nog steeds twijfel 🙈. Ik vind zelf Lizzie leuker. Meggie klinkt wat harder maar ik vind em wel leuk en past zeker ook bij S.emmie.
Nee, ik vind Meggie echt niets, voor mijn gevoel moet het idd Megan of Maggie zijn. Lizzy vind ik leuker en juist zachter klinken.
Ik vind Meggie wel aardig en schattig,leuk bij je andere dochter Andere ideetjes : marlie Macie Lexxie/Lexie Caddie Katie Bibi Billie Romi Dollie Pennie Debbie Dewi Lindie Lili Carlie Charlie Mandi
Op zich wel een leuke naam, zou het wel schrijven als Maggie. Ik zag hier Abby voorbij komen en dat vind ik eigenlijk een nog veel leukere naam.
Hoewel word gezegd dat Sophie vaak gegeven word ken ik niemand met deze naam en ook van school heet er niemand Sophie. Ik vind meggie een rare naam. Lizzie is niet zo mijn smaak en Sophie vind ik geweldig!
Dat zit toch iets anders, want bij Se. mmie en Meggie heb je de medeklinker-'stomme' e-dubbele medeklinker-ie hetzelfde, wat neerkomt op alleen een andere 1e letter en alleen een andere dubbele medeklinker in het midden. Plus in Se. mmie heb je 'em' en in Meggie 'me', dus dat ligt in het gehoor ook dicht bij elkaar. Bij Se. mmie en Lizzie heb je alleen medeklinker-klinker-dubbele medeklinker-ie gelijk. De opbouw is wel gelijk, maar de klank een heel stuk minder overeenkomstig. Anyway, het wordt toch geen Meggie, zie ik net. Maar goed.
Lizzie is leuk als een kind 7 is, maar niet als ze 27 is. Meggie vind ik raar geschreven, dan maar Maggie (Engelse uitspraak, dan denk ik niet aan Maggi). Sophie vind ik leuk. Wil je de naam op ie laten eindigen?
Heel raar maar met namen als Lizzie, Meggie en Sophie vind ik het alleen leuk als roepnaam voor de klassieke doopnamen. Dus, Elizabeth, Margaret en Sophia. Juist omdat meisjes ook eens volwassen worden. Meggie is leuk als baby, kleuter, peuter, puber en als kleine meisje van haar ouders. Maar na 18 jaar moet ze nog gemiddeld 60 jaar met die naam.
Ik ken een Meggie. Zo geschreven, maar op zijn Nederlands uitgesproken (dus met een harde G in het midden). Dat is een Oudhollandse benaming voor meisje. Als je dat wilt, zou ik het zo schrijven, anders echt Maggie/Maggy (maar dat wil je niet lees ik)
Mijn kat heet Maggie. Omdat ik het een hele leuke en schattige naam vind, maar niet voor een volwassen vrouw.
Dit wilde ik net schrijven. Ik vind het wel een leuke naam trouwens. Zowel Meggie (met een harde G dus) Als Maggy op z'n engels
Ik snap de eeuwige baby namen trend niet. Meggie of Maggie super leuk tot dat ze 18 is. Maar daarna lijkt het mij niet meer leuk omdat de naam zo kinderlijk is en blijft. Ja, wanneer je weer oud en dement begint te worden is het aandoenlijk. Oma Maggie... Margriet, Margreet, Margaret, Marguerita, Margo / Margot. Allemaal namen die ook nog gewoon kunnen voor wanneer ze een volwassene is geworden.
Bedankt voor jullie meningen maar wij hadden al besloten deze naam niet te kiezen voor ons kindje, zie boven.