meiden wat vinden jullie van Jil ipv Jill ik vind het zonder een 2de l leuker maar wat vinden jullie?
Aan de ene kant kan ze overal gaan uitleggen dat ze Jil met 1 l heet en niet met 2 ll Aan de andere kant ziet het er niet vreemd uit zo en denk ik aan Jip. Maar ik denk dat reden 1 toch overheerst. Uitspraak is wel anders Jil maak ik Jil van en van Jill maak ik djil qua uitspraak.
Ik zou het gewoon bij Jill houden. Jil zou ik ook heel Nederlands uitspreken, en ik zou denken dat iemand een letter vergeten is..
Ondanks dat ik niet hou van de trend om namen te geven met een dubbele letter op het eind (Noxx, Luxx dat soort namen) is Jill er 1 die al langer mee gaat en die ook gewoon zo hóórt. Vooral vanwege dat laatste zou ik het gewoon zo laten. Bij Jill met 1 l zou ik echt even m'n wenkbrauwen fronsen als ik die tegen zou komen op de klassenlijst. Daarnaast zou ik het uitspreken zoals het er staat (Jil) en niet zoals het hoort bij Jill: Djil.
Ik ken een meerdere Jill’s dus Jil ziet er voor mij wat vreemd uit, ik zou het dan ook op z’n Nederlands uitspreken. Maar dan vind ik Jille leuker. Ken ook een meisje die zo heet
Ze zal dan haar hele leven uit moeten leggen dat haar naam met 1 l wordt geschreven. Nee, ik zou het niet doen.
Dit ja. Jill is de Engelse spelling. Wil je de Engelse uitspraak, dan heb je deze nodig. Met Jil krijg je een in het Engels niet bestaande naam, dus dan wordt het automatisch Nederlandse uitspraak. Zoals Jip maar dan met een L. Als dat is wat je wil, doen. Wil je Djil, dan zou ik voor de Engelse spelling gaan.