Meisjesnaam met een 'c' er in

Discussion in 'Babynamen' started by Tal1987, Jul 27, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

Nov 14, 2011
    9,867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Oh vandaar, wist ik niet, dan zou ik 't inderdaad niet doen :) En graag gedaan hoor, haha, hou wel van puzzelen op deze manier.

Charline spreken ze in het Engels uit als sjaarlíén, dat vind ik dan weer iets minder.. Andere schrijfwijzen zijn Sharlene / Sharleen en die vind ik écht niet mooi helaas... Ik zou dan eerder voor Carline gaan maar ja dat kan geloof ik niet vanwege Carolien of zo?

Ik vind Charlot mooier! Zou ik dan zo schrijven met deze naam, want Charlotte is in Nederland toch wel echt sjarlottuh. Aan de betekenis kun je niets veranderen helaas, Charles = man, maar goed, ook wel weer stoer :)

2. Tal1987

Tal1987 Actief lid

Jul 18, 2012
    117
    41
    28
    NULL
    NULL
    #42 Tal1987, Jul 27, 2015
    Last edited: Jul 27, 2015

Klopt, vind ik zelf ook. Had dit ook nog als 'bezwaar' in de discussie gegooid. Maar mijn man vindt Charline/Charlotte helemaal anders dan C.hantal. Ook omdat ik mijn eigen achternaam nog heb. C.hantal kent in Nederland ook wel een negatievere bijklank (in België niet gezien er bijna geen C.hantallen zijn :D), terwijl Charline of Charlotte dat niet hebben denk ik. Maar ik vind het zelf dus ook hoor, dat het misschien er echt wel te hard op lijkt.

F.rederick, C.hantal, L.ucas en C.harline.
    F.rederick, C.hantal, L.ucas en C.harlotte
    Stoort dit als je dit bv. op een kaartje zou schrijven of past het juist goed bij elkaar - ik kan het niet meer objectief zeggen, gewoon omdat ik de namen zo mooi vind :D?

Franca en Colette zijn vrees ik echt helemaal niet onze stijl. Colette is echt veel te Nederlands voor mijn man en Franca lijkt dan weer te veel op te naam van zijn vader.

3. Queen

Queen Fanatiek lid

Aug 11, 2010
    1,067
    274
    83
    Francien
    Francoise

4. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

Nov 14, 2011
    9,867
    992
    113
    Nederland
    F.rederick, C.hantal, L.ucas en C. harlot!

5. Tal1987

Tal1987 Actief lid

Jul 18, 2012
    117
    41
    28
    NULL
    NULL
    Da's ook waar inderdaad, op z'n engels is Charline minder mooi! Carline is dan weer maar één letter verschil met de naam van mijn beste vriendin. En we zijn er over aan het denken om haar als 'meter' te vragen (en haar naam zou dus ook in ons meisje haar doopnaam komen). Dus dan zou je C.arline K.urt C.aroline krijgen...maar met C.harline is dat misschien ook niet zo'n groot verschil.

Charlot zonder 'te' vind ik dan weer heel gek staan..precies of het is niet af. Hier in België zeggen ze tegen Charlotte wel gewoon Sjarlot. Sjarlotte vind ik ook niet lelijk klinken, dus als de Nederlanders dat zouden zeggen, dan is dat niet de grootste ramp.

Hmmm hmmm, gelukkig hebben we nog 20 weken de tijd om de knoop door te hakken :D. Ik ga er nog eens heeeel goed over moeten slapen denk ik :D

6. Roni7888

Roni7888 Fanatiek lid

Jan 18, 2015
    3,122
    2,821
    113
    Female
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Ik zie tegenwoordig wel vaker namen waar een punt tussen staat... Waarom is dit? Of is dit de keuze van de ouders? Zoals tal ze zelf al schrijft: L.ucas, C.hantal.... Waarom die punt na de eerste letter?

Gewoon even een vraagje uit pure nieuwsgierigheid hoor...

Succes met de namen!

Miss is Nicky nog een leuke naam? Of Chanel? Chantal?

7. Eva123

Eva123 Actief lid

Apr 9, 2013
    129
    15
    18
    Vind je Célia niks? Vind het een hele mooie naam en vind het ook mooi staan: Lucas en Célia

8. Tal1987

Tal1987 Actief lid

Jul 18, 2012
    117
    41
    28
    NULL
    NULL

Hey

Die punt ertussen is om niet gevonden te worden met een zoekmachine... kwestie dan onze naamkeuze al niet gekend is voor kindje geboren is :D. Onze namen zijn dus gewoon zonder punt geschreven :D!

9. Tal1987

Tal1987 Actief lid

Jul 18, 2012
    117
    41
    28
    NULL
    NULL
    Die vind ik ook heeeel mooi inderdaad! Mijn man nog niet zo...maar deze laat ik toch ook nog wel op mijn lijstje staan! Misschien went hij er nog wel aan!

10. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Ik zou gewoon voor Charlotte gaan hoor, je maakt echt een groot probleem om niks. Denk dat de meeste mensen echt de link niet leggen met dat prinsesje.
    Zou zonde zijn dé naam te laten schieten om zoiets.

11. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Charlotte is een leuke naam. Ik heb Carly trouwens nog niet voorbij zien komen :p Meer inspiratie heb ik niet.

12. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

Nov 14, 2011
    9,867
    992
    113
    Nederland
    Daar ben ik het inmiddels ook wel mee eens, ik zie je steeds weer zeggen dat het eigenlijk dé naam is..!

13. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    1,394
    1
    0
    Ik ben het daar ook mee eens. Als het de naam is, gewoon doen.

Toch nog wat meer inspiratie zonder C en met meer overeenkomstige klanken met je man:

Renée
    Liselot/Liselore
    Mathilde (overeenkomstige letters met jullie allemaal alleen geen c en geen dubbele beginletters)
    Iris
    Juliëtte

14. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Carlot
    Cerise
    Cybille
    Cyrille
    Carole
    Cilou
    Clarisse
    Colette
    Céleste
    Chiara
    Cyrine

15. misa

misa Niet meer actief

Cato
    Charlotte
    Cate
    Cleo
    Claire

16. Mataraa

Mataraa Fanatiek lid

Mar 3, 2011
    1,334
    8
    38
    Noord-Holland
    Charlotte is een mooie naam die zo te lezen wel echt jullie favo is!
    Dus waarom tegen houden door dat het nu een nog bekendere naam is :) :D

Verder dacht ik nog aan:
    M.arcia
    Victoria
    Chloë
    Z.ilca
    En de rest is al opgenoemd :D

17. 0lifantje

0lifantje Actief lid

Jan 7, 2012
    258
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou gewoon voor Charlotte gaan.

We hadden deze naam ook al voordat prinses Charlotte werd geboren. Ik baalde wel even, maar mochten we een dochter krijgen gaat ze Charlotte heten.

Share This Page