Onze dochter willen we graag een tweede naam met een mooie (liefst bijbelse) betekenis meegeven. Eerste naam is echt Hollands, maar we vinden het minder belangrijk dat het perfect past. Hebben jullie suggesties?
Oke hier ben ik niet zo goed in, maar probeer het toch... Adeline (nobel) Amadea, Amadee (gods liefde) Angelie (hemelse bode) Annelise, Annelie (genadig, toegewijd aan god) Astrea (rechtgodin) Berit, Birgit, Brigitta/Brigitte, Britta (verheven, godin) Carmen (tuin) Caroline (vreugde) Celeste, Celia, Celine (hemels) Celiane (genadig, hemels) Christine (aangewezene, volger van christus) Claire (heldere, verlicht) Danae (god is mijn rechtdoener) Daniek / Danique (mijn rechter is god) Deanne (goddelijk) Dorina (geschenk van god) Elianne (jahweh is mijn god) Elisa, Eliza (toegewijd aan god) Elizabeth (gewijd aan god) Elsa / Elza, Else / Elze (gewijd aan god) Eva (adem van leven) Fedora (geschenk van god) Flore (godin van de bloemen en de gewassen) Gitta (verheven, godin) Godelieve (gods liefde) Hannah (verdienstelijkheid, stijl) Ilse (gewijd aan god) Inara (gezonden uit de hemel) Isabel, Isabelle, Isabella (toegewijd aan god) Isidora (geschenk van Isis, mytische godin van hemel en natuur) Isis (mytische godin van hemel en natuur) Ivanna (god is verzoenend) Izanne (gewijd aan god) Janna, Jonna, Janne, Jannike (god is verzoenend) Jiska (hij ziet uit naar god) Jojanneke (god is verzoenend) Josca (god zal toenemen) Josephine (god zal toenemen) Liesbeth (gewijd aan god) Lize (ik zweer bij god) Manouk (god zij met ons) Maya (goddelijke creatieve kracht) Nilou (van de hemels) Quianna (goddelijk) Salomé (vrede, perfect) Samara, Samora (berg, bewaakt door god) Samma (hemel) Sapphira (blauw juweel, beeldschoon) Sera, Serafina (hemels, gevleugelde engel) Silke (hemels) Simran (geschenk van god) Sine, Sina (god is verzoenend) Teodora (geschenk van god) Tobienne (god is goed)
Wij hebben voor een dochter als 2e Bijbelse naam Zefanja, maar dan met een S om het wat zachter te maken: Sefanja.
Bedankt! Hanna, Janna en Jonna vind ik erg leuk. Veel namen komen van Elisabeth en dat willen we absoluut niet (vervelende oma die erop staat vernoemd te worden). Jammer, want dat vinden we ook erg mooie namen! Jedidja vind ik zelf geweldig (lieveling van Jahweh) maar vind mijn man minder. Wordt waarschijnlijk C. Hanna ... (en wat mij betreft is '...' Jedidja). Mochten jullie nog mooie alternatieven hebben voor Jedidja hebben, hoor ik het graag!
Hadassa(h), Sippora(h) vind ik heel leuk! Sippora betekent klein vogeltje... zo schattig In de Bijbel ist Zippora, maar Sippora vind ik zachter klinken... Mirjam/Miriam, Rhodé, Thirza, Noa, Julia, Ruth, Orpa, Gaby/Gabriëlle, Esther, Manuela... Emanuela: misschien leuke variant voor Elizabeth?
Zie dat je in december bent uitgerekend. Natalia? Geboren met kerst. Verder zou mijn keuze meer Thirza, Mirjam, Esther, Judith, Rachel, leah, Eva, Rebecca, Mara etc zijn
Bedankt voor jullie reacties! Ik vind er echt hele mooie namen tussen zitten, maar de meeste betekenissen zijn niet zo bijzonder en daar gaat het ons juist om. Sorry dat ik zo moeilijk ben haha! Isabelle vind ik zelf erg mooi, maar is afgekeurd door man. Jedidja vind hij ook niets, hij wil het liefst wat Hollandsere namen... Lastig!
Hey Choc koekje Je bent dus weer zwanger van een meid?? wat leuk!! Ik weet het nog niet, nog heel even geduld Lastig om de juiste naam te bedenken.. ik probeer alvast ideeen op te doen om te combineren met Beau Succes met je keuze! xx
Hee Dolfijn! Haha ja, weer een meid! En aangezien alle oma's al vernoemd zijn, nu zelf maar mooie namen zoeken Lastig, want man en ik hebben niet helemaal dezelfde smaak! Maar we hebben inmiddels al wat ideetjes. Mattanja en Sifra vind ik erg mooi, maar man niet. Estger en Eva vinden we allebei mooi, maar zo heten onze nichtjes... We hebben nu op ons lijstje: Hanna Noor/Noortje/Nora/Eleonoor
hahah tja, lastig dan hé?! maar wel leuk een zusje voor jullie Prinsesje persoonlijk zou ik dan voor Hanna gaan, maar ik heb niet zoveel met alle vernoemingen van Nora Ben heel benieuwd wat het hier gaat worden.. eerst maar eens afwachten wat het geslacht is.. heb voor meiden genoeg namen hihihi (van zwangerschap Beau) maar voor een jongen weet ik het nog niet zeker...... Je gaat het wel horen! xx
Jaa, echt heel leuk voor onze kleine grote meid Ben heel benieuwd hoe ze het gaat vinden! Ben heel benieuwd wat het bij jullie gaat worden! We kunnen in ieder geval geen kleertjes meer uitwisselen zoals we bedacht hadden, haha!