Nienke vind ik ook leuk, maar is dat vernoeming genoeg? Nog wat opties (sorry als er iets tussen staat dat al genoemd is): Ines (letters in een ander volgorde ) Nisrine Celine Jasmien/Jasmine
En wat vond je man van Nienke? Siene is ook leuk! Siene Ariane Josefine bijv. Nee, dat loopt niet echt lekker. Dan Josefien.
Eigenlijk niet, maar wil graag van 'Danise' af Man zei gisteravond op 'Nienke' dat ik niet zo moet zeuren en gewoon moet blijven bij wat we hadden Maar ik begin er van de week nog wel over, dan neem ik alle opties mee!
Daniek heb ik zelf ook aan zitten denken, maar heb een nichtje Danique (en in eerste instantie wilden we die naam ook graag en dat weten ze), dus het voelt dan voor ons niet echt meer als vernoemen. Enise vind ik ook wel leuk klinken samen: Ariane Josephine Enise De namen die ik van de week nog even ga voorstellen: Enise Nienke Sienna Siene (Siene Ariane Josephien wordt het dan) Nieuwe namen zijn altijd welkom natuurlijk
Ik vind Nienke een supermooie vernoeming van Niesje en daarnaast ook een mooie, lieve meisjesnaam in combinatie met de andere namen! Enise, beetje apart. Eunice? uitspreken als Uinice? Siene is ook leuk!
We vallen hier van het ene in het andere probleem! Mijn man vond Siene Ariane Josephien wel leuk. Komt ie er ineens mee dat hij Siene ook wel leuk vindt als roepnaam, in plaats van Fiene. En dat hij Fenne eigenlijk nóg leuker vindt... Bij mij slaat de twijfel nu wel heel erg toe. We noemen ons kindje nu al 7 weken Fiene, de naam stond eigenlijk al heel vroeg in de zwangerschap al vast en vind het zó raar om dan nu ineens haar roepnaam te veranderen! Zelf vind ik Fiene wel de leukste van de drie. Bij Siene heb ik een beetje de associatie met Sinas en Fenne lijkt me wat populairder dan Fiene. Bovendien heeft een paar maanden geleden een stel bij ons uit de kerk hun dochter Fenne genoemd en vond ik Fiene dus wat origineler. Maar we denken er nog even over na. Wat vinden jullie leuker: Fiene, Fenne of Siene?
Ai.... dat zijn lastige keuzes... ik vind het alledrie leuke namen! Fenne vind ik het minst passen bij de 3 doopnamen. En daarnaast inderdaad wat populairder denk ik. Siene vind ik erg lief klinken. Fiene doet me denken aan Fien. En Fien is in mijn ogen een ouderwetse vrouw... En in de achterhoek is het een scheldwoord voor strengelovigen... Maar Fiene is ook een lieve naam...
Ik vind Fiene en Fenne allebei leuke namen. Volgens mij beginnen ze allebei wat meer voor te komen. Deze week heeft Tijl (van de lama's) ook een Fiene gekregen en Reinout Oerlemans heeft ook een Fiene. Siene vind ik minder, niet echt een naam of zo?! Ik zou voor Fiene blijven gaan! (onze dochters heten Niene en Flore)
Niene is ook leuk!! We maken het je niet makkelijk... Toch moet je echt zelf de keuze maken; het is jullie kindje!!
Ik vind Fiene heel erg mooi en zeker als jullie vernoemen met Ariane Josephine. Echt prachtig! Ik zou dat dus niet meer veranderen alleen nog nadenken over de vernoeming van Nies.
Met stip op 1: Fiene! Heel leuke naam! Siene vind ik een rare naam, sorry. Fenne hoor je veel de laatste tijd. Fenna vind ik mooier.
Over de roepnaam zijn we het uit: We laten het gewoon op Fiene! Vooral omdat het voor mij heel raar voelt om het nog te veranderen... (en ik het gewoon de leukste naam van de drie vind ) De vernoeming is nog lastig. Mijn man heeft alles afgekeurd en wil het liefst gewoon Danise houden... Dus daar ga ik nog even met hem over in discussie!
Ik vind Danise niet een veel logischer vernoeming van Niesje... Nienke is dan véél mooier en net zo logisch toch? Argument 1... Argument 2 is Danise spreekt jou niet aan!! Argument 3: ik vind Danise niet passen bij de andere 2 namen... hihi... is 'tie nu al overtuigd?
Nee, helaas Gelukkig hebben we nog een paar weekjes om het eens te worden en als hij écht niet wil, denk ik dat ik het er maar bij laat. Het is tenslotte maar een doopnaam! Denk alleen dat ik er dan wel Daniese van ga maken, dan komt 'Nies' er echt in terug... Denk dat ik het deze week maar even laat rusten en er over een week nog eens op terug kom bij hem. Hij heeft altijd even de tijd nodig