De naam die we hadden rijmt op de naam van een baby in directe familie. Hoewel ik had bedacht de naam gewoon te gebruiken, blijft de naam me iedere keer aan de andere baby herinneren. Omdat het rijmt hoor ik dan in mijn hoofd de andere naam erbij en die vind ik niet leuk. Mijn zoektochtt gaat dus door: ik ben op zoek naar een meisjesnaam met een oe of een uu erin. Wie kan helpen? Verder nederlandstalig klinkend en 1 of 2 lettergrepen. Ik hou van namen die niet heel vaak voorkomen maar waarvan je wel meteen snapt hoe je het uitspreekt. Zoiets als Luuke zeg maar.
Amyloe Chanoe Danoe Isaloe Naloe Jaloe Phoebe Nanoe Milou Loes Louise Marlou Noė Niloe Marloes Roelien Roeline Cloė Kloė Zoė Myloe niet alle namen voldoen aan je eisen
Milou Manou Anouk Danouk Marlouk Loeke Doeke Joeke Roefke Joes - Joeske Anoek Welmoed Danoek Juule Juun
loeke vind ik ook erg leuk, stond op het lijstje. maar is dat niet te veel Loek met een e erachter geplakt? Dat het te gemaakt aanvoelt?
Ik vind het niet te gemaakt, maar dat is persoonlijk natuurlijk. De -e- er achter, maakt het voor mij een vrouwelijke vorm van de mannelijke naam Loek.
Als het om de klank gaat: Anouk Bloeme, Bloem Dunja Jalou, Janou Joes Jouna Judith Jula, Júle Julée Julia, Juliët Julie, Jolie Júne, Júna Junia Juul, Juultje Lilou, Linou Loes Loua, Lou Louanne / Luanne Loué Louise, Louisa Louve Lucca / Louka / Luca Lucie Luna, Lune / Loune / Loene Lúne, Lúna Luus / Luce Marlou Marou, Mirou Milou, Malou Mouna / Muna Nilou, Ninou Nimué Nouk / Noek Nouva Nuka / Nouka Philou / Filou Rou / Roux Ruby / Roubi Rúna Sue Suze, Suzy
Ja precies😜vandaar dat ik daar ook over twijfel. Alle namen die ik echt leuk vind tot nu toe hebben dat en eerder hoorde ik wel eens dat het gewoon een jongensnaam is met een e erachter. Tot nu toe de leukste loeke, luuke, roele. Loene ook leuk, nog nooit gehoord. Maar om t nog lastiger te maken moet ik erg wennen aan ke op t einde. Ik zei altijd dat ik mijn kind nooit een naam met ke zou geven op t einde omdat ik vroeger een vriendin had die altijd gepest werd omdat ze Marijke heette. Daar werd dus marij-kutje van gemaakt. Er zitten nog andere leuke opties bij maar die vallen af ivm familie. 2 lettergrepen vind ik t leukste omdat de achternaam 1 lettergreep heeft. Het gaat echt om de oe en uu trouwens, alles met ou vind ik toch minderleuk.
Ik ken een meisje dat Luuke heet en ik vind het persoonlijk juist heel stoer. Niet zo standaard. Ook Loeke vind ik leuk. Wat is er mis mee dat het een jongensnaam is met een -e erachter? Verder vind ik het erg moeilijk...Juune, Ruune, Soeske, Juul, Sjuul, Moena, djoena.. Maar dan vind ik Luuke toch leuker!