Wat als je blijft twijfelen tussen 2 namen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door nneah, 2 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    #1 nneah, 2 jul 2019
    Laatst bewerkt: 2 jul 2019
    Hey dames,

Ik heb nog wel even, maar we zijn al wekenlang aan het twijfelen tussen 2 namen. Wie had dit ook en hoe hebben jullie de knoop doorgehakt? Ik denk niet dat ik nog wat anders ga tegenkomen, want we zijn inmiddels al meer dan 5 jaar met meisjesnamen bezig :D

Het gaat om de namen A.ster en L.une (bij zusjes E.llis en M.erel).
    A.ster vind ik een mooie symbolische naam na 2 miskramen, daarnaast ook 5 letters zoals haar zussen en een wat apartere naam met pit, waar we wel van houden. Alleen twijfel ik soms of het niet wat te hard klinkt.
    L.une hadden we al bij onze tweede dochter, klinkt veel zachter, maar voelt tegelijk ook een beetje als een "tweede keuze" naam. Ik hou wel heel erg van de klank, maar sommige dagen denk ik dan weer dat dit een te "flauwe" naam is voor de Kung Fu baby in m'n buik.

Voor de duidelijkheid, ik hoef niet te weten welke naam jullie mooier vinden, daar heb ik niks aan want wij zijn toch degenen die de keuze moeten maken. Als je vindt dat één van beide namen beter past omwille van wat ik hier schrijf mag je dat uiteraard wel aangeven. Ben ook erg benieuwd naar ervaringen wb een keuze maken als je maar blijft twijfelen tussen 2 namen.

Edit: tweede naam wordt waarschijnlijk J.ulia

2. kimmaikel24

kimmaikel24 Fanatiek lid

22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    Hier blijven we ook maar twijfelen hoor..
    We hadden een naam maar nu twijfelen we allebei weer :roflmao:
    Ook nog een andere naam die we beiden leuk vinden.. onze smaken hierin verschillen echt enorm.

3. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Wij bleven bij dochter ook twijfelen tussen twee namen. Hebben gewacht tot ze geboren was :). Is goed bevallen dus we hebben nu weer twee opties en kiezen als onze zoon er is.

4. kimmaikel24

kimmaikel24 Fanatiek lid

22 nov 2012
    1.013
    638
    113

Ik bedoel dat we ook nog Geen andere naam hebben.

5. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Ja daar heb ik ook aan zitten denken, maar wat als je dan nog niet kan kiezen :roflmao:

6. Flamingooo

Je hebt drie dagen de tijd :p. Wij konden niet meteen kiezen. Ze is bijna 24 u naamloos geweest. Maar gedurende die tijd werden we steeds zekerder en de naam past echt bij haar. Ik vond het een mooi proces. Ook wel spannend hoor. Maar ik stond in principe achter allebei de namen, dus had niet het gevoel dat we echt verkeerd konden kiezen.

Bailey07, Leraje en nneah vinden dit leuk.
  7. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Pak een muntje, kop is de ene naam en munt de andere. Wat je hoopt op het moment dat 't muntje op de grond valt, is je 1e keuze ;)

8. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.013
    3.667
    113
    Hier ook nog gewisseld van naam. En uiteindelijk nog 1 letter weggelaten haha.

Bij zoon hebben wij ook nog gewisseld en nooit spijt van gehad.

Als ik jouw verhaal lees denk ik dat je zekerder bent van 1 naam. Een eigen naam met een mooie betekenis en geen 2e keus.

Aster Julia!

nneah vindt dit leuk.
  9. Cil88

Cil88 Niet meer actief

Hier ook nog twijfel. Omdat onze dochter voor mij DE naam heeft gekregen. Nu twijfel ik over elk klein dingetje, om gek van te worden.

10. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.399
    21.793
    113
    Ik vind Lune Julia niet zo'n mooie combinatie, vanwege die 2 u's denk ik? Dus als de tweede naam echt vaststaat, zou ik om die reden voor Aster gaan.

nneah vindt dit leuk.
  11. AnnemarieK77

AnnemarieK77 Actief lid

6 jun 2019
    324
    489
    63
    Vrouw
    Uit jouw openingspost krijg ik het idee dat jij A.ster meer omarmt dan L.une.
    Ik kon alleen maar denken dat jullie/jij volgens mij allang, waarschijnlijk onbewust, weten dat het A.ster wordt.

nneah vindt dit leuk.
  12. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Als ik jouw post lees klinkt het toch vooral alsof Aster jouw voorkeur heeft, je vertelt er in ieder geval positiever over. Persoonlijk vind ik die ook beter passen bij de namen van je andere dochters en bij Julia.

Maar als je blijft twijfelen, tja, dan op een gegeven moment lekker je man laten kiezen ;). Of gewoon de knoop doorhakken en na een paar dagen beoordelen of je er vrede mee hebt of dat je toch terug blijft kijken naar de andere naam.

nneah vindt dit leuk.
  13. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    #13 nneah, 2 jul 2019
    Laatst bewerkt: 2 jul 2019
    Haha ik had al gezegd dat hij deze keer de keuze moet maken. Ik heb bij de vorige 2 de knoop al doorgehakt dus nu is het zijn beurt :roflmao:
    Dat terug blijven kijken gebeurt dus wel, want had min of meer de knoop doorgehakt... Eigenlijk al een paar keer maar elke keer komt er weer twijfel.

Bedankt dames voor jullie reacties!
    Misschien moet ik er ook gewoon vertrouwen in hebben dat het gevoel wel komt, maar vind het wel een eng idee dat we dan na de geboorte misschien nog niet kunnen kiezen :eek:

14. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Over het passen bij J.ulia: de tweede naam staat op zich niet vast, maar ik zou echt niet weten wat ik anders zou willen (vernoeming naar mijn grootmoeder).
    Ik ben het er wel mee eens dat het beter bij A.ster past dan bij L.une, maar alsnog vind ik beide combinaties wel kunnen. Ik vind het ook belangrijker dat ze de "juiste" naam krijgt dan dat die naam bij de tweede naam past.

15. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Wachten tot na de bevalling! Hebben wij alle 3 de keren gedaan en is prima bevallen. Al lijkt uit je post toch een duidelijke voorkeur voor Aster.

nneah vindt dit leuk.
  16. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.093
    12.062
    113
    Wij gingen erom yahtzeeen :roflmao: een heel blaadje vol en het werd gelijkspel! Nooit eerder gebeurd. Het mooie is dat daarna een optie 3 is gekomen die het is geworden!

puzzelstukje, Prettykitty, NiVa0230 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik vind Lune het mooist of anders June (op zijn engels uitgesproken)

18. Flamingooo

Misschien de OP even wat beter lezen:

nneah vindt dit leuk.
  19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dit

20. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik vind Aster heel cool! Weer eens wat anders zonder dat het raar of gezocht klinkt! Ik hou 'm in gedachte voor het meisje wat er nooit gaat komen :D.

Deel Deze Pagina