Er zijn mensen die dat doen ja. Maar de meeste mensen zeggen eh-mee. En zo hoort het eigenlijk ook, want Aimée is een franse naam en de 'ai' spreek je dan uit als 'eh', zoals de 'eh' van Emma.
Loïs (loo-is), ook hebreeuws Evenals Rhodé Nog meer opties: Xaviënne of javiënne Fabiënne Héléna (heeleenaa) of zonder H Hélène (heelehnuh) of zonder H
Dit dus, ik vind het altijd zo ingewikkeld. Een vriendin van mij heeft een dochter die Es.meé heet en het wordt nooit met een trema geschreven. Zelfs op haar diploma stond het verkeerd. Is gelukkig hersteld maar het lijkt me echt irritant als je naam vaak verkeerd wordt gespeld.
Es.mee met een streepje op de láátste e? Of heb je dat nu per ongeluk expres verkeerd geschreven zodat je bericht beaamd zou worden?
Haha nee hoor niet expres maar ik wist het zelf niet meer helemaal zeker hoe je het moest schrijven. Ik schrijf het altijd zonder het streepje
Bedankt iedereen! We hadden eerst een naam met een ë in gedachten, toen een andere naam met een é maar gaan nu denk ik toch voor een hele andere naam zonder extra tekens. Zijn namelijk een mooie tegengekomen die we beiden prachtig vinden en ook meer bij onze namen en die van onze kinderen past. Leuk, die hormonen
Nou, dat is het belangrijkste toch: dat de naam voor jullie beiden goed voelt? Of er nou wel of niet dubbele puntjes of een streepje inzitten, maakt niks uit. Fijn dat jullie eruit zijn