We weten nog niet wat we krijgen, maar hadden het wel over namen. Voor een jongen zijn we er volgens mij wel uit, nadat we al twee keer eerder jongensnamen moesten verzinnen (twee zoontjes). Ik ga er ook vanuit dat het weer een jongen is eigenlijk.. Maar ik wilde toch wel een meisjesnaam hebben, voor het geval dat Nou dacht ik aan Emily, maar hoe zouden jullie dat uitspreken? Eemìlie of Èmmilie (of nog anders ). De naam Emma vind ik ook leuk, maar er blijkt een matrassenmerk met dezelfde naam te zijn.. Zou dat een reden zijn om het niet te doen? Misschien iemand een suggestie welke namen er op lijken? Voorwaarde is dat het in het Engels ook een normale naam is.
Emma is zo’n normale en bekende naam dat ik me niet kan voorstellen dat er iemand is die dat associeert met een matrassenmerk. Dus gewoon doen als je het een mooie naam vindt . Emily vindt ik overigens wel toffer en zou het uitspreken zoals hierboven is gezegd ook.
Ik vind Emily heeel tof! Helaas heet m'n stiefnichtje zo dus kan ik m nooit meer gebruiken... Ik spreek de naam uit als Emmihlie
Zo. Ik vind Emily leuk, nog leuker dan Emma, maar ook Emma vind ik leuk. En ik denk niet aan een matras.
Eerste zoon zou Emma Emily geheten hebben als hij een meisje was geweest. Associeer het zeker niet met een matrassen merk. Uitspraak voor Emily zou zijn Eem-mie-lie zou een vernoeming zijn.
Ik lees hem als Emmilie, dus korte e klank, en de i ook echt als korte i zoals het er staat, en niet als uh, nadruk op de eerste e. Ik heb nog nooit aan een matras gedacht bij de naam Emma. Emma is ook zo'n tijdloze naam en nog steeds behoorlijke voorkomend, dus ik verwacht niet dat veel mensen aan een matrassenmerk denken. Winkels als Leen Bakker hebben wel vaker normale mensen namen voor meubellijnen. Zou wat zijn als we die namen allemaal niet meer kunnen gebruiken omdat er een stapelbed, matras of bureau naar is vernoemd .
Emily (engels) spreek ik uit als eh-muh-lie. Emilie (frans) als ee-mie-lie. Andere namen die erop lijken: Emilia (ee-mie-lie-jaa) Emme (eh-muh) Emmy (eh-mie) Amy/ Emi (ee-mie) Bij Emma denk ik niet aan het matrassenmerk. Wel aan dat ie vaak voorkomt. Daarnaast aan dat het een klassieke naam is.
Ik lees ook Emmihlie ik ken het matras merk, maar heb eerlijk nooit dat aan de naam gekoppeld. Het is al eeuwen een leuke meisjesnaam. Dat matras merk bestaat net, voor hetzelfde geldt over paar jaar heet dat weer anders. Ik denk juist aan koningin Emma altijd beide namen zijn leuk, Emma wel ‘makkelijker’ Emily zul je altijd moeten spellen
Bedankt voor de reacties. Ik vroeg me af of Emily niet voor altijd haar naam moet gaan verklaren, maar volgens mij moet het goedkomen. Ik vind het ook net iets mooier dan Emma misschien, maar daarvan bestaat eigenlijk geen kans dat het verkeerd gespeld zou worden. Fijn dat jullie niet accuut aan een matrassenmerk denken Aangezien de baby ook al een aparte achternaam krijgt, wil ik dat er geen rare dingen zijn met de voornaam
Zo! En ik heb ook geen seconde aan matrassen gedacht bij de naam Emma. Allebei hele normale namen, dus zou vooral kiezen wat jullie het mooist vinden.
Wat leuk mijn dochter heet Emily! Wij spreken het uit als Emmilie De meeste mensen in de omgeving spreken dat ook zo uit een enkeling zegt eens Eemilie maar dat is echt nihil Het enige is dat mensen snel geneigd zijn het anders te schrijven 'Emmelie'
Emily is Emmelie, op z'n Engels. Emilie is Eemielie, op z'n Frans. Emma een matrassenmerk... vraag je dat nou serieus? Er heten duizenden meisjes en vrouwen Emma in Nederland, het is een van de meest populaire namen van de afgelopen 10 jaar. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat je je geen zorgen hoeft te maken voor een associatie met een matrassenmerk...