Jemig, krijg op alles 'nee'.

Discussie in 'Babynamen' gestart door Storm, 18 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Storm

Storm Niet meer actief

Help. Ik ben zo'n beetje door mijn waslijstje van namen heen. Mijn man zegt over het algemeen op alles bijna direct NEE! En als ik hem dan vraag wat hij leuk vind volgt er een lange stilte en dan een: weet ik niet.
    Bij mijn zoontje waren we er na tien weken al uit. Een jongen werd Vincent een meisje Rilana. Maar ik vind Rilana nu helemaal niet meer zo leuk.
    Mijn man vind voor een meisje Lisa, Lisette of Thirza wel leuk. Ik wil niet zeggen dat ik ze verschrikkelijk vind, maar het zijn nog niet echt namen waar ik blij van wordt.
    Ik vind dat ik vreselijk toegefelijk ben geweest met onze zoon, want als het aan mij had gelegen was het Storm geworden (en dat had ook perfect bij hem gepast :p).
    Maar goed, op zoek dus naar namen j/m. Redelijk Nederlands, maar dat is nogal ruim.
    Elvis vind ik ook leuk, maar die had ik amper uitgesproken en werd overstemd door nee :D. (al blijf ik hem opperen, vind hem echt leuk!)
    Dus redelijk Nederlands uit te spreken.
    Ik las net in een ander topic Rune. Geweldige naam, maar weet zeker dat ook die op de nee-lijst komt.
    Het liefst niet met een M, D of V.

En volgens mijn man moet het bij Vincent passen, maar ja, wat zijn eisen voor bij elkaar passen zijn weet ik niet. Mijn ervaring is dat wanneer je namen vaak genoeg samen uitspreekt ze vanzelf als eenheid gaan klinken.

2. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    en wat krijg je als antwoord als hij een aantal namen op moet noemen????

3. Storm

Storm Niet meer actief

Een lange stilte, gevolgd door weet ik niet! :(

4. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Rune is idd prachtig, :D
    Maar anders moet je een aantal namen op papier zetten, wie weet 'went' hij aan één als hij ze op papier ziet. Dat ziet er soms ook weer anders uit.
    Wel vervelend hoor zo'n eigenwijze man, maar ik herken het. ;)

5. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Lastig hoor, ik heb het in het begin ook heel erg gehad! Op een gegeven moment gewoon eerlijk tegen hem gezegd dat ik het echt niet leuk vond dat hij zo ongeïnteresseerd leek en of hij alsjeblieft wat ideeën op wilde doen. En toen gewoon zelf een lijstje gemaakt en dat lijstje voorgelezen en laten zien en daar zaten toevallig 2 namen bij die hij ook leuk vond ;)

Maar om je even op weg te helpen:
    Dennis
    Thomas
    Casper
    Marnix
    Raymond
    Stefan
    Rutger
    Mathijs
    Felix
    Dominic / Dominique

Vivian
    Brigitte
    Mireille
    Elvira
    Yvette
    Serena
    Chiara / Kiara
    Felicia
    Danise
    Roxanne

6. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Mannen :D

Hier is vriendlief ook niet zo makkelijk met namen. Nadat hij 1 naam bleef herhalen heb ik geopperd allebei een lijst te maken van zeker 5 namen en dan daaruit gaan overleggen.
    Ik heb enkele namen vooraf al voorgelegd en werd ook steenvast "nee" maar 2 ervan las hij nu op het briefje en die waren niet eens direct uitgesloten ;)
    Ook probeer ik me echt in zijn lijst te verdiepen en evt de naam nét te verdraaien dat ik het ook iets vind en er dan goed overnadenken, heeft hij ook het idee serieus genomen te worden ;).
    BV Amy -> Aimee
    Lindy -> Yindee

Overigens zijn wij er ook nog láng niet uit :). Heb er nu een 'stop' op gezet op na de 20 weken echo, eerst even weten of het zeker een meid is ;)

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.831
    3.353
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij zijn op een gegeven moment het namenboek door gaan nemen. En de 'thema' lijstjes zeg maar... En ook heb ik voor de boekenkast gestaan, om de namen van de schrijfsters op te noemen :p . Maar misschien is dat nog een idee?
    Want hier werkte het dus niet dat ik telkens met namen kwam aandragen...

8. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    Hier was het het precies hetzelfde. Heb het even gelaten, want mijn ervaring is dat hoe meer je er over "zeurd" hoe vaker ze nee zeggen... Op een gegeven moment kwam ie zelf met een naam die ik al geopperd had

9. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Allebei een lijstje met 5 namen inleveren, om de beurt een naam wegstrepen en uit de laatste 2 kiezen (of beide namen doen en 1 als roepnaam)
    succes!

10. Storm

Storm Niet meer actief

Het is niet zo dat ik elke dag als een bezetene allemaal namen op hem afvuur hoor! :D Gewoon, zo af en toe eens wat. Als ik zelf de naam helemaal geweldig vind.
    Ik heb hem laatst al voorgesteld een lijstje te maken met jongens- en meisjesnamen. Maar hij heeft het er nog niet zo heel druk mee.
    Maar ik schrijf de namen nu gewoon op een lijstje en dan gaan we na de 20 weken echo wel verder kijken. In ieder geval bedankt voor de tips. We komen er vast wel uit, we hebben nog zo'n 24 weken. ;)

11. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hier ook dat probleem...
    En tja we moeten toch een keer een naam hebben haha.
    Wij weten wat het wordt maar willen het graag geheim houden en aangezien er ook een vriendin op het topic is ;)...
    Steeds als ik een naam voorstel is het: NEE, en als hij dan wat voor moet stellen weet hij het niet.
    We draaien om een aantal namen heen maar het is het nog steeds niet.. Werk zelf op een kdv en wil ook weer niet dat die naam nu al 3x voorkomt bijv. dus dat maakt het ook niet makkelijker.
    Dus meiden als jullie nog leuke namen weten?! Ze zijn welkom!

12. sjaandiaan

sjaandiaan Actief lid

1 mrt 2007
    484
    0
    0
    wat ik doe:
    ik noem een naam. mijn man zegt nee. dan wacht ik een tijdje, bijv paar dagen of een week. en noem de naam nog eens, maar dan net of ik m dan pas heb bedacht. en soms is ie dan vergeten dat ie m eerst niet mooi vond hahaha. en dan zegt ie: misschien, en zo bouw je dat op haha.

succes!!

13. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Heel herkenbaar Sjaandiaan ;)
    Hier vorige week mijn lijstje laten zien noemde hij er 2 die die wel leuk vond daarvan.
    Net lijstje iets aangepast en roept hij vol ineens ""Dat is goed!" een naam die ik bijgeschreven had, maar voorheen al 3(!!!) keer geopperd met een "Nee bah". Om het nog leuker te maken: de 2 namen die vorige week nog gingen, konden nu écht niet meer, hij had nóóit gezegd dat die wel oke waren ;) mannen!

14. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hahhahaha, zo herkenbaar!
    Wij zijn net even bezig geweest voor namen, alletwee dezelfde site doorgespit en alles wat we leuk vinden opgeschreven.
    Daarna het lijstje aan elkaar gegeven en doorgestreept wat de ander niet leuk vond.
    Nu hebben we een lijst die we beiden leuk vinden maar of DE naam er al tussen staat????
    Volgende week maar weer eens naar het lijstje kijken.

15. Storm

Storm Niet meer actief

Welke site hebben jullie doorgespit dan?

16. Fransa

Fransa Niet meer actief

Hier ging het net zo. Elke naam die ik riep werd gelijk afgeschoten. Heb hem zelf wat lijstjes laten maken en ineens stond daar een naam die ik als één van de eerste had genoemd ook bij.
    Ja zegt 'ie, moest er even aan wennen maar vind 'em nu toch wel aardig.

Tsjonge zeg, zoiets moet je zwangere vrouwen echt niet aandoen.

Anyway, die naam is het uiteindelijk ook geworden (ik blij....) dus het is hier wel goedgekomen.

Maar idd. Mannen...

17. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Heel herkenbaar, ik ben nog maar kort zwanger maar toch. (we fantaseren er al jaren over)
    Voor een jongen waren we er al snel uit maar voor een meisje....
    Van de week kwam er ineens een naam in me op en toen was voor het eerst zijn reactie: "Ja dat is wel een leuke naam." :)

18. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    volgens mij een ander forum

19. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier precies zo ;) Deed hij namen aandragen die ik niet meteen wilde afschieten, deed hij een week later of ik ze had verzonnen (zucht). Nou goed dan strepen we weg maar jeetje wat een gedoe zeg. :D

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Inderdaad na de 20w echo afspreken dat je allebei een lijstje maakt met 5 namen, binnen een week ;).

Ik snap trouwens heel erg goed dat je man Elvis direct afschiet ... dat zou ik mn kind nou niet aan willen doen. Ik heb iemand in mn klas zitten die Elvis heet en dat is een klas met jongvolwassenen en zelfs daar werd er grappend over gedaan (ook door hemzelf: hij stelde zich erg grappig voor, maar goed, dat leer je dus: je bent dan de grappenmakers voor / ik geloof niet dat hij superblij is met zn naam). Je naam is dan dus altijd beladen, is maar de vraag of je dat je kind wil aandoen ;)

Deel Deze Pagina