Ik ben erg benieuwd welke naam het van de ander zou winnen H.annah of Juli.ëtte (uitspraak Juli.ëtte is op zijn Frans dus fonetisch geschreven Sjuu-lie(j)et)
J vind ik prachtig, man dacht er anders over. Dus heeft nooit op het lijstje gestaan, maar ik vind hem nog steeds erg mooi. H. Vind ik ook een mooie naam, zeker met 2x h. Met als laatste letter de a vind ik hem niet mooi.
Dit En zelfs op z'n nederlands vind ik m óók prachtig Hannah een beetje ja, mweh. Kort en netjes gezegd: niet mijn ding.
En zie het koosnaampje " Sjuu-lie" of " Sjuultje" ook al voor me en die vind ik beide ook super leuk.
Wat grappig hoe persoonlijk zo een associatie bij een naam is. Ik denk dus juist aan super kak bij de naam Hannah. Ik hoor hem bij wijze van spreken al worden uitgesproken met hete aardappel in de keel.
Ben het met jou een vwb. de associatie met Juliëtte, maar Hannah vind ik daarentegen tamelijk lomp/boers en ook zeurderig en totáál niet kak. Associaties kunnen dus idd. flink verschillen En de rest van wat ik er van vind hou ik nogsteeds netjes voor mezelf
Ik vind ze allebei heel mooi! J heeft op ons lijstje gestaan, maar is uiteindelijk afgevallen, omdat ik vind dat veel Nederlanders het op z'n Frans niet echt mooi uitspreken. Daarnaast vond ik de spelling lastig. Ik was geneigd het met een trema te schrijven, maar dan staat het juist Hollandser, terwijl we voor de Franse uitspraak wilden gaan. Hannah is wat dat betreft praktischer.
Helemaal mee eens. Wij hebben voor met trema gekozen, omdat dat bij haar achternaam heel mooi staat en juist voor de “Hollanders” (Ben ikzelf ook hoor met een vleugje Frans) wellicht duidelijkheid schept in de uitspraak. Daarnaast schrijven ze het uiteindelijk vaak zonder trema, ik vind daar bij deze naam weinig verschil in, niet zoals met Hanna en Hannah bijvoorbeeld. Daar vind ikzelf ook zonder H niet zo mooi en met prachtig!
Ik geef even alleen de naam van nr3 mocht ik anders herkend worden en schrijf hem even andersom eddiH
Ik vind V. nog steeds veel beter passen bij H. dan J. maar dat maakt niks uit natuurlijk, wat ik er van vind