Meisjesnaam of jongensnaam makkelijker?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Linnaea, 7 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Meisjesnaam of jongensnaam?

1. Meisjesnaam

2. Jongensnaam

3. Beiden gelijk

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Een meisjesnaam heb ik dus nooit kunnen bedenken, gelukkig was dit ook niet nodig. Jongensnamen kon ik met gemak een hele lijst opschrijven.

2. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Meisjesnaam! Gelukkig twee keer een meisje, dus dat was niet zo lastig haha. Van de derde willen we het geslacht niet weten... Een hele uitdaging!

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik ben juist helemaal geen meisjes-achtig type. Heb niets met meisjes en ben echt altijd de enige vrouw bij de mannen (voetbalpraat etc.). Toch drie meiden gekregen en nooit een enkele leuke jongensnaam kunnen bedenken. Meisjesnamen konden wat mij betreft zowel klassiek als een tikje stoer en apart zijn, jongensnamen moeten in mijn ogen vooral een beetje stoer en echt mannelijk zijn (daardoor werd het dus ook heel moeilijk echt leuke namen te vinden, omdat ik eigenlijk ook veelal van wat klassiekere namen houd).

4. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    Meisjes naam was voor ons een stiuk makkelijker.
    Jongens naam moesten we echt lang over nadenken ;)

5. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Een meisjesnaam hadden we al voor ik zwanger was. Toen we wisten dat we een zoon zouden krijgen hebben we echt nog lang gezocht naar de perfecte naam, maar gelukkig hebben we een naam gevonden waar ik erg blij mee ben :) Wat het overigens lastig maakte was dat ik perse een Perzische naam wilde ivm afkomst en daarvan vind ik veel jongensnamen niet internationaal genoeg. Leuke Nederlandse jongensnamen weet ik genoeg.

Deel Deze Pagina