Wij verwachten ons eerste kindje en we weten nog niet wat het wordt. Leuke jongensnamen hebben we in overvloed, maar een meisjesnaam blijkt toch echt heel moeilijk. We zijn nog nergens echt verliefd op. De achternaam is Italiaans, eindigend op -gelo (spreek uit als 'zje') en daar moet het bij passen. Onze stijl is niet te lang, vlot en liefst een beetje uniek. Franse namen passen vaak ook mooi bij de achternaam, echte Italiaanse namen vind ik vaak te truttig en te lang. Het moet ook niet een te buitenlands klinkende naam zijn en geen 'tokkie' associatie hebben. Mijn vriendin wil heel graag D.ina als voornaam. Zij vindt dat een stoere naam, maar ik associeer het met ouderwets omdat het heel erg lijkt op de naam van mijn moeder en oma. Hoewel ik het vernoemen wel een eer vind, zou ik het eerder als tweede naam gebruiken. Ben benieuwd naar jullie associaties met bovenstaande en suggesties! Julia is qua stijl passend, maar te populair, hetzelfde geldt voor Olivia. Stijl van ons huidige lijstje: Juna - maar is al vergeven in onze omgeving Riva Nandi Isore Mila - heet een hond in de omgeving...
Aurelie Milena Eugenie Noraly Jeleesa Aurora Selena Madelyn Ambrose Avalon Eloise Maitland Lucinda Gabrielle Victoria Dilara Blanca Jamila Novelle
Staan een paar mooie suggesties tussen en ook best wel wat namen die op ons lijstje staan, leuk om te zien! @mellanie76 Ik neem Avalon mee, bijzonder! Leg je de klemtoon op 'lon'? Nova, Odile, Dana en Gioia heb ik ook extra toegevoegd. Laatste vind ik erg mooi maar vraag me af of mensen niet teveel over de uitspraak zullen vallen. Vienna ook een leuke suggestie, wij hadden Siënna al staan. Ik heb zelf ook nog Jovi staan, twijfel alleen of dat niet met een jongen wordt geassocieerd?
Luna Viola Lia Aida Fia Ofelia/Ophélie Lucy/Lucia Ninfe Bea(trice) Aélys Eloïse Léane/Louane Sirine Zélie
Niet meteen mijn keus (ben zelf meer van het lievelijke) maar wel stoer, niet heel lang en ook niet heel veel voorkomend: Kenzi of Ziva.
Ik vind Luna ook mooi, maar omdat we een Juna heel dichtbij hebben (ook pasgeboren) vinden we dat een beetje gejat overkomen. Wel hebben we Lune als optie, dat verschilt er dan net wat meer van. Zélie en Ziva vind ik ook erg mooi! Twijfel alleen of het niet te Arabisch wordt met de buitenlandse achternaam erbij.
In jullie 'huidige lijstje' stijl: Jula Rivka Liva (liefde is voor altijd) Nanda Isaure Nila Ipv. Dina: Lina Davina Adinda Rina Reina Nieuwe suggesties: Maeve Amanda Dianthe Dymphny / Dymphna Daphne Flore Fiore Fiona Delia Celia Aurore / Aurora Sephora Philine Marenthe Menthe Amber Juline Amadée Iza Zara