Waar vonden jullie de namen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Mommy2be2014, 6 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommy2be2014

30 nov 2013
    50
    0
    0
    Student
    Overijssel
    Ik heb denk ik toch wat tips nodig

Ik wil vandaag ergens toch beginnen met namen te zoeken
    zodat we het er zondag samen over kunnnen hebben
    we hebben tot nu toe wel de naam Jason constant geroepen
    Maar of dat em ook word als het een jongetje word?

Waar vonden jullie nou echt de perfecte naam?
    Met al die namen sites ben ik al gauw het overzicht kwijt hihi

2. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Wij wilde graag vernoemen dus hebben de namen genomen naar wie we wilde vernoemen, en daaruit een naam geknutseld die we mooi vinden en waaruit ook duidelijk op te maken is dat het een vernoeming is.

Ik zet de naam nog niet neer ;)

Als je niet wil vernoemen valt die optie natuurlijk af.
    je zou dan nog kunnen bedenken of je een bepaalde betekenis aan de naam wilt hebben.

lange of korte naam
    echt hollands of internationaal

en idd veel zoeken en alles waarvan je denkt...ja...
    gewoon opschrijven en dan ga je vanzelf bijschrijven, wegstrepen etc etc

Veel succes!!
    Ik vond het erg leuk om een naam uit te zoeken.
    6 jaar geleden stond de jongens en meisjesnaam voor ons al vast en nog nooit een moment twijfel gehad, nu kunnen we 1 naam bijna echt gaan gebruiken:D:D:D

3. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Wij hebben toch ook het internet afgestruind voor we dé naam vonden.

4. e1987

e1987 Actief lid

19 jan 2011
    456
    0
    0
    Brabant
    Uit ons hoofd! Beiden een lijstje met leuke namen gemaakt en daar zat Luuk tussen. Ook nog dit forum en een namenboek doorgelezen, maar geen leukere naam gevonden.
    Meisjesnaam heb ik ooit eens zelf bedacht (zet hem liever nog niet hier neer), lijkt op een alledaagse naam maar is net even anders.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Manlief was duidelijk: het moest een korte naam zijn en verder waren we het eens over:
    - makkelijk uit te spreken
    - makkelijk te schrijven
    - niet beginnend met een s ivm de achternaam
    - geen naam van een bekende
    - tweede en derde naam vernoemen

Ik heb alle namen voorgesteld (we hebben drie kinderen inmiddels) en manlief is eigenlijk altijd gelijk akkoord gegaan. Ik ben heel blij met de namen. Ze passen ook goed bij elkaar (niet dat dat belangrijk is maar voor nu wel zo leuk).
    De namen zijn van mensen die ik ken (geen kennissen of vrienden) en de laatste van een bekende Nederlander.

Geen boekjes of internet e.d.
    De kinderen zijn vernoemd:
    oudste: naar de tweede naam van zijn opa's (en iets aangepast)
    middelste: naar de eerste naam van haar oma's
    jongste: naar papa + 'Benjamin' (jongste)

6. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    SVB - Kinderbijslag - Kindernamen top 20

Hier staan alle namen van vorig jaar.
    Je kan zoeken op geslacht. Hoevaak gegeven en ook op alfabet.
    Daar vonden we de naam voor de uk die onderweg is. De eerste keer kwam ik met een naam en m'n vriend zei" met een N erbij vind ik m leuk.
    N.ieke werd zo n.ienke
    De naam van d'r broertje verklap ik nog niet

7. Smnee

Smnee Niet meer actief

Jongensnaam in een geboortekaartje bij een van m'n cliënten en de meisjesnaam zag ik hier in een onderschrift :) bij allebei hadden we samen meteen het wow gevoel.

8. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Voor een jongensnaam was ik hier in de namentopics aan het rondsnuffelen en op van die sites met de meest populaire namen..

Voor een meisje lag de naam al jaren vast, is de naam van een vriend die altijd in m'n hoofd is blijven hangen (heeft zelfmoord gepleegd). Ik vind het een unisex naam, lijkt op Sasha. De meesten zullen het meer een jongensnaam vinden, maar voor ons ligt het echt al vast :)

9. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ooit een kind ontmoet met een mooie naam waar ik altijd een bepaald gevoel bij had. Met 8 weken zwangerschap hadden wij het over namen tot ik die naam opperde. Vriend was meteen van ja dat wordt het!

Bij de 2e had ik deze naam al eerder geopperd en vriend vond het steeds niets. Tijdens de zwangerschap zijn wij 3x gewisseld met naam. 1e keer voelde de naam niet goed voor mij. De 2e x niet voor mijn vriend en toen las hij een boek waarin de naam voorkomt. DE naam die ik al eerder geopperd had haha.

Mocht bij de 3e een meisje worden die naam heeft vriend ergens op tv gezeten (dochtertje heet zo van bekend iemand) maar een jongensnaam gaat echt een ramp worden :)

10. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Je maakt mij nieuwsgierig :p

11. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Haha :p Het gaat om Misha ;)

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    In m'n boekenkast :) nouja een beetje. M'n man noemde hem en toen zag ik op een kaft: Katelijn Berghoef staan..
    Vanwege de associatie met een ander persoon viel de voor de hand liggende spelling voor mij af (caitlyn/caithlyn o.i.d) . En omdat ik zowel Kate als Lynn al geweldig vond, heeft het boek het laatste zetje gegeven ;) .

De naam van de oudste kwam uiteindelijk uit een namenboekje geloof ik....

13. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Naam van me 1e dochter heb ik door iemand hier van de site! :D heeeel blij mee!! En haar 2e naam is een vernoeming + dat we t een superrrrrr naam vinden.

Van onze 2e dochter hebben we haar 1e naam zelf bedacht. . Nouja het is een redelijk populaire naam maar zonder Internet af te snuffelen...die naam was er gewoon ineens en we waren het meteen eens.. haar 2e naam word best apart hoor je nooit.. die hadden we een keer onder het televisie kijken toen kwam die naam voorbij haha en meteen vonden we t leuk :D

14. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    Naam van oudste ergens gehoord toen ik 14 was ofzo maar andere schrijfwijze
    Naam van 2e op Internet
    Naam van 3e zal ook van Internet af komen

15. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Naam van onze oudste heb ik ooit gehoord op mijn werk. Voorgesteld toen aan mijn man en was ook meteen enthousiast.
    Naam van onze dochter hebben we uiteindelijk in een tijdschrift gevonden. Maar dat heeft heel lang geduurd. Pas bij 36 weken.

16. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ik ben ontzettend benieuwd naar de namen van jullie kinderen. Ik vind Rijk al super stoer én geweldig!

17. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Leuk leuk leuk!! :D

18. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Dit dus, alleen dan met een andere naam. Beide top 3 opgeschreven en daar zaten al wat overeenkomsten in, in elk geval qua type naam.

19. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
  20. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Voor een meisje had ik altijd al een naam in mijn hoofd die ml ook meteen mooi vond. Maar aangezien we een zoon krijgen kwam die te vervallen. Uiteindelijk hebben we gewoon willekeurig namen opgenoemd totdat we er een paar hadden die we allebei wel leuk vonden en daaruit hebben we gekozen.
    het was nog even kijken of we het bij 1 of meerdere namen hielden maar het blijft bij 1.

Deel Deze Pagina