Ik ben een week geleden bevallen, en we hebben onze dochter Jolie genoemd. Nu heb ik al een paar dagen een rotgevoel in mijn maag, omdat ik het gevoel heb dat dit niet DE naam is die ik mooi vind. Heb zo'n vreselijke spijt want had haar liever een andere naam gegeven. (partner vond de andere naam die ik ook leuk vond ook prima, dus daar ligt het niet aan) Voel me er zo rot over en kan het maar niet uit mijn hoofd zetten. Mensen hebben ook al een paar keer gedacht dat ze JOLIEN heet, en dat vind ik al helemaal een tuttige naam. Zucht... Komt dit gewoon door mijn hormonen? hebben jullie dit ook gehad en is het uiteindelijk toch gaan rusten? het zit me echt dwars.
nee nooit gehad Ik vond de naam prachtig bij haar passen. Als je echt nog wilt veranderen zou je eventueel de roepnaam kunnen veranderen? Heb je al geboortekaartjes verstuurd? Anders wordt het wel lastig denk ik...
Nee heb ik ook niet gehad! Vond en vind de naam van mijn dochter geweldig!! Ik vind Jolie super!! Staat ook op ons lijstje (engelse uitspraak) hoe spreken jullie het uit! Het kan best door de hormonen komen hoor! En het moet misschien nog een beetje wennen?
Ik had zelf echt geen spijt van haar naam (vond en vind hem super), maar moest wel wennen om 'plots' het meisje bij de naam te zien. Langzaamaan werd het heel normaal dat ze ... heette. (Had dat overigens ook weer bij onze 2e hoor, dus misschien ligt dat gewoon aan mij haha).
Tsja misschien hebben jullie wel gelijk. Onze eerste dochter heet Lynn en ook daar moest ik aan wennen. In het begin zei ik ook steeds de baby ipv. bij naam. Inderdaad een gezicht bij de naam te zien was wel apart. Wat betreft het uitspreken van Jolie houden we het gewoon bij hoe je het schrijft. Sommige mensen spreken het uit als Sjolie. Tsja ook prima. Hopelijk ga ik er aan wennen, want ze zal het hier mee moeten doen. de kaartjes zijn trouwens allang de bus uit dus dat word hem ook niet meer
Zoiets had ik ook. Geen spijt, maar ik moest er wel heel erg aan wennen om hem zo te noemen. Dus wel een beetje twijfel. Maar dat is helemaal over hoor. Na een maandje ofzo paste de naam en hetbkind bij elkaar.
mee eens, was echt wennen: maandenlang die naam voor jezelf genoemd en nu ligt daar opeens dat hummeltje. Ze heet Jolie? Dat is een hele leuke en lieve naam hoor, zullen echt ook je hormonen zijn.
Ik herken het ook wel, hormonen. Maanden houdt je het voor je en nu ligt ze daar tast- en zichtbaar. Met een prachtige naam Jolie. Het is allemaal even wennen. Ook voor je naasten, maar straks zijn je dochter/de baby en haar naam onafscheidelijk!
Ik denk serieus dat het door de hormonen komt, hoor! En vind het een leuke naam! Misschien wel een naam waarvan mensen even moeten weten hoe ze het uitspreken.. Jolie op z'n Hollands? Djolie? Of Sjolie? Als ze zeggen Jolien, dan luisteren ze gewoon niet goed. Dat is hun probleem. Ik heb nooit getwijfeld trouwens! (misschien omdat wij onze zoon al vanaf de 20 weken echo zo noemden thuis) Een vriendin van mij wel.. Of nou ja, twijfels.. Haar dochter heeft een naam met een é erin, maar je ziet het meestal met ë. Daarom werd de klemtoon ook anders gezet dan haar bedoeling was.. Maar ja, als mensen het eenmaal weten!
Geen ervaring mee, maar ik wil wel even zeggen dat ik het een prachtige naam vind, Jolie! En gefeliciteerd met de geboorte van je dochter . Heb onze naam altijd mooi gevonden, maar in het begin heb ik trouwens wel eens gedacht "past de naam wel bij haar". Misschien is dat net zoiets? Maar dat was echt gewenning, nu is het de ENIGE naam die bij haar past
ik vind het ook een prachtige naam, hier is het jolisa (spreek uit djolisa) maar kort het vaak af naar djolie dus ik vind het zeker een mooie naam
Ik begrijp wat je bedoeld, ik heb nl wel lichtelijk spijt van de naam van onze dochter, ook omdat het door velen verkeerd word uitgesproke. Of eigelijk denken mensen dat ze anders heet net als bij jolie/jolien. Ze is nu 4 jaar en de naam past bij haar en we zijn er helemaal gewend. Maar als ik het over mocht doen had ik haar een andere naam gegeven.( ik vind jolie echt een hele leuke naam overigens)
Heel herkenbaar hoor. Ik had het ook bij Louise in het begin. Zei ook steeds schatje, mopje, kleintje etc. ipv haar bij haar naam te noemen. Uiteindelijk ben ik er heel erg blij mee want ik vind Louise een prachtige naam en ik heb geen spijt dus ik denk inderdaad dat het aan de hormonen ligt. Bij Tygo heb ik het overigens niet gehad.. heel gek. Jolie is trouwens een prachtige naam ook!
Wij hebben onze dochters namen gegeven uit de 'hockey categorie'. Onze eerste dochter is echt een meisje-meisje en haar naam past perfect bij haar. Onze tweede dochter is wat stoerder. Ze heet Louise. Achteraf had ik haar de naam Lauren misschien wel willen geven. Maar ja...toen wist ik nog niet wat haar karakter was. Maar echt spijt...nee dat niet...
Ik herken het ook, hoor, al was het inderdaad bij mij ook niet zozeer spijt als wel onzekerheid over of de naam nou wel echt goed bij hem paste en of hij er later zelf wel blij mee zou zijn Toen de kraamverzorgster en een paar mensen in onze omgeving echter maar steeds weer bleven zeggen hoe gaaf ze zijn naam vonden, en ik er zelf steeds meer aan wende dat ik echt mijn kindje zo mocht noemen (het voelde nog zo onwennig) was ik snel overtuigd. Hormonen doen een hoop met een vrouw geniet lekker: je hebt je meisje een prachtige naam gegeven!
Och jee wat vervelend die twijfels!! Maar wat een leuke naam zeg! Als je de uitspraak wilt veranderen kan natuurlijk altijd nog: Jolie, Sjolie, Djolie. Moet zeggen, vind de laatste uitspraak ook wel erg leuk, helemaal bij Lynn! Meid, het komt echt door de hormonen hoor! Helemaal als je beschrijft dat je dit bij de vorige ook al een beetje had. Maar het is echt een leuke combi Lynn en Jolie! Ik heb zelf de twijfels niet gehad, maar wel gedacht: klopt dit echt? Gefeliciteerd trouwens met je 2e dochter!!
Nee, dat herken ik niet vanaf het moment dat ze geboren was paste de naam bij haar en heb nooit spijt gehad.
Ach ja....met mooie rokjes en twee vlechten. Heb verder niet echt spijt hoor, want vind de naam nog steeds superrrrrr