Hallo dames, Omdat ik in verwachting ben van ons eerste kindje, is de zoektocht naar een naam in volle gang. Op televisie dacht ik de naam Linze (of Linse) te horen voor een meisje. Ik was meteen enthousiast. Maar op internet en in namenboekjes komt de naam amper voor. Een enkele Friese man heet zo. Wat vinden jullie van de naam? Leuk of doet het toch te veel denken aan de peulvrucht? Ik ben benieuwd! Het meisje op TV bleek trouwens Lindsay te heten.
Het klinkt leuk tot dat ik op eens aan ''linzen'', linzensoep moet denken. Dan vind ik Linde voor een kindje leuker omdat het minder pest gevoelig is.
De Linze is een peulvrucht. Tja, je kunt je kind ook Appel, Bloem en Peach noemen, dus waarom niet Linze? Behalve dat ik linzen niet lekker vind Ik kom hem zo snel niet tegen als bestaande naam. Wel de jongensnaam Lense.
Ik denk ook meteen aan de peulvruchten maar met een s (Linse) kan het wel. Ik vind Linde wel veel mooier.
Uitgesproken als Lin-Zie? Dan zou ik t ook zo schrijven, of Linsey of Lindsay. Linze als in Linzen, nee. Dat is voedsel
Mijn voorgevoel wordt bevestigd. Linze is een peulvrucht. We zoeken verder. En Linde gaat op het lijstje. Die vind ik erg leuk!
Linde is leuk inderdaad. Zie nu pas dat je naam hier Peterselie is. Wat ik in deze context wel grappig vind
Linde zou ik zeggen: doen! Was hier de meisjesnaam geweest als ik niet al iemand met die naam had gekend. Erg mooi!
Linde vind ik leuk. Linze niet. Sorry. Doet me inderdaad denken aan linzen en dacht ook meteen aan Joris Linssen.
Doet mij inderdaad direct denken aan een peulvrucht. Lós daarvan vind ik het wel een hele leuke naam!