Hoi allemaal, Wat vinden jullie van de naam Ella? Het is op dit moment onze favoriete naam, maar we zijn bang dat de naam veel voorkomt en de populariteit alleen nog maar meer gaat stijgen de komende jaren. Hoe denken jullie hierover?
Ik vind t een prima naam, maar niet mijn smaak. Volgens mij komt deze naam in mijn omgeving niet veel voor. Ik ken wel een Elsa en Else (of met een z gespeld) en ook een Bella. Persoonlijk vind ik Ella ook eerder een klassieke en tijdloze naam, waardoor ik ook niet het idee heb dat ie ineens enorm in populariteit gaat stijgen.
'Oké' maar niet mijn smaak. Vind veel namen op -a vaak ook hard klinken. Ella valt daar voor mij onder. Elle vind ik net wat leuker (al kom ik niet onderuit de associatie met het franse 'zij'). Ella doet me denken aan het (franse) liedje 'Ella elle l'a'. Verder heb ik niet echt het idee dat het een modenaam aan het worden is hoor.
Leuke naam! Of de naam te populair is dat is voor iedereen anders. De een maakt het niks uit, de ander wel. De naam staat in de top 50, dus wordt relatief vaak gegeven. Ik zou het persoonlijk teveel voorkomend vinden, maar ik zou zelf ook gaan voor een naam buiten de top 100 of zelfs 200. Of de naam in populariteit gaat stijgen weet je nooit, dus daar zou ik me niet druk om maken. Zouden jullie het erg vinden als er nog een Ella in de buurt woont of geboren wordt?
Populair of niet zegt weinig is mijn ervaring. Ik noemde mijn zoon in 2011 Melle omdat de naam toen heel weinig gegeven werd. Ik dacht dat er in onze omgeving vast geen andere Melle zou zijn. Nou ik ben er al meerdere tegen gekomen en er zit er ook eentje op de school tegenover de school van mijn Melle. De jongste noemden wij Tom en deze naam hoor ik minder vaak om me heen dan Melle. Ik wilde altijd namen die buiten de top 50 vielen (Tom destijds op plek 52 of zo). En nu heb ik een paar namen die binnen de top 50 vallen en zelfs een top 20 naam. Ik ga straks de naam kiezen die wij het mooiste vinden ongeacht de plek in de top 50. Zelf heet ik Linda en ben van '85 nooit last gehad van mijn populaire naam. Wel altijd met een andere Linda in de klas gezeten soms zelfs met 2 Linda's. Heb me er echt nooit aan gestoord. En Ella vind ik een mooie naam. Hoor hem ook eigenlijk nooit en ik werk op veel verschillende vestigingen in de kinderopvang
Ik vind Ella prachtig, werk op 2 basisscholen en af en toe op verschillende locaties en ken er 1, dus voor mij valt het met de populariteit wel mee, maar je weet idd nooit wat het in de toekomst gaat doen, de populariteit
Mooi! Mijn dochter heeft 2 letters verschil, ipv la in Staat op nr 8 zag ik. Maar ik ken er heel toevallig maar 2. En ik krijg aldoor terug, mooi en apart, je hoort het weinig.