Een meisjesnaam stond bij ons al erg lang vast; Anna tijdloos en klassiek. Tot onze schrik kwamen wij erachter dat deze naam nu in de top 5 staat en dat is wel erg jammer. Hebben jullie nog tips voor klassieke misschien zelfs hockey-achtige namen met minimaal 2 lettergrepen?
Persoonlijk zou ik er echt niet naar kijken of de naam in een top 5/top 10 staat. Wij hebben ook een naam die in de top 10 staat, maar wij vinden hem mooi.. Dat is het belangrijkste toch? Heb trouwens helemaal niet het idee dat Anna zoveel voorkomt. leuke naam ik zou het gewoon doen.
Helemaal mee eens! Ik baalde ook toen onze naam in de top 10 bleek te staan, maar wilde mn dochter zo graag zo noemen! Tot nu toe zijn we de enige in onze omgeving, dus verwacht niet dat ze straks met 10 kinderen met dezelfde naam inde klas zal zitten
Als je kijkt naar hoeveel kinderen er in een jaar geboren worden en dan naar welk percentage er Anna wordt genoemd, is dat alsnog maar heel weinig. Ik zou dat dus gewoon doen. Bij een hype-naam vind ik het anders (zo'n naam die uit het niets ineens 2 of 3 jaar lang heel populair is en daarna weer terugzakt naar niets). Maar zo'n tijdloze naam als Anna zou ik gewoon doen. En anders: Ella Else Elsa Elise Iris Isabel Jasmijn Sophia Lieke Carlijn Jolijn
Wij gingen voor Oli.via ook een razend populaire naam tot dat we de tip kregen om te gaan kijken hoe populair de naam in de regio was. En dat viel hartstikke mee! Anna is een hele mooie naam. Op deze site kan je zien aan hoe veel kindjes de naam werd gegeven... SVB - Kindernamen - Top 10 kindernamen per provincie
Zou inderdaad kijken naar je provincie. De naam van onze dochter staat wel in de top 10 maar komt niet voor in de top 10 van onze provincie (in ieder geval vorig jaar niet). Schijnen een echte randstad naam gekozen te hebben (woon zelf in Oost gelderland) dus hoor hem wel af en toe maar niet te vaak. Overigens vind ik onze naam ook tijdloos; Sara dat zou dus ook nog een optie kunnen zijn.
Anna word ik heel veel gezinnen standaard als eerste naam gegeven. Mijn vriendin en haar zussen heten alle 4 Anna maar gaan door het leven met hun 2e naam. Dit word door alle lijsten niet zo geregistreerd. Alle eerste namen staan op de lijst. Ik ken geen enkele vrouw die Anna als naam gebruikt dus zou gewoon voor Anna gaan.
Ik denk inderdaad dat Anna vaker als eerste naam gebruikt wordt, dan als roepnaam. Mijn moeder heet bijvoorbeeld ook Anna, maar haar roepnaam is heel anders.
Er is een website met top 20 hockey namen, ff google zoeken hihi. Www.voornamelijk.nl/hockeynamen Benthe Lois Juliette Vivian Anne-fleur Annick Cato Cecile Chloe Claire Elin Emily Emma Feline Fleur Isabel Julie Kate Laure Liselot Marie-louise Mette Mirte Olivia Sterre Tessel Vita Victoria
Ik zou ook kijken naar de top 10. Maar als ik de naam echt super zou vinden, niets leukers zou vinden, dan zou ik het toch doen denk ik. Norah Suze Ella Eva Merle Isa Elin
Ik heb geen suggesties maar weet je.. Populair of niet; er zijn van die namen die vervelen nooit. En Anna is daar eentje van
Gewoon voor Anna gaan als dat voor jullie de naam is. Wij hebben geen top 10 naam en toch zit dl met een meisje op de creche met dezelfde naam. Ze schelen nog geen 2 maanden... Kortom je weet het nooit.