Graag jullie mening voor een meisjes naam. Wij twijfelen erg tussen Veronique of Dominique. Word er bij Dominique niet aan een jongen gedacht? Wat is leuker? Bedankt alvast voor het meedenken!
Ik vind Veronique leuker denk ik. Bij Dominique moest ik nooit aan een jongen denken, tot het liedje van Anouk.
Dominque! Ik vind het ook een vreemde keuze voor een jongen, vind het - ique erg vrouwelijk. Veronique doet mij altijd denken aan Veronica
Veronique! Vind 'm fijner klinken, minder plat of zo ('doom' vind ik gewoon geen mooie klank). Ik heb veel fijnere associaties bij de naam Veronique dan bij Dominique. Veronique vind ik fris, vrolijk, netjes, terwijl ik Dominique tuttig, kattig, netjes vind. Geen idee waarom maar dat zijn mijn associaties. Ik vind Dominique wel echt een meisjesnaam maar kan inderdaad ook voor jongens. Danique ook een leuke optie. Al zou ik het eerder als Daniek schrijven.
Veronique want Dominique is een jongensnaam maar vind t allebei echt helemaal niks. Danique, Monique of Frederique veel mooier!
Ik vind -que namen lelijk. Maar Dominique in dit geval nog erger omdat het mij een jongensnaam lijkt.
Ik vind Dominique juist gaaf voor een meisje. Ik ken een Dominique (meisje) en een Dominic (jongen), maar ik vind het voor een meisje veel leuker en ook wel een tikkeltje stoer!