Het wordt goed geschreven maar de uitspraak is vaak een probleem. Ik hoor vaak Va-jen of Feeën. Hoewel dat nu wel aardig goed gaat! Haha. Als je als uitspraak Vaajen wil, zou ik gaan voor Vajèn en Vayen. Erg mooi ook.
Hier wil ik even op reageren. Onze kinderen hebben ook een "lastige" achternaam, die altijd gespeld moet worden. Juist daarom hebben we voor heel duidelijke, eenvoudige voornamen gekozen waarvan meteen duidelijk is hoe de uitspraak en schrijfwijze is. Want je achternaam altijd moeten spellen is heel vervelend, maar als daarbij óok je voornaam moeilijk is, vind ik het wel heel lastig worden. Ik spreek trouwens uit ervaring, mijn voor- en achternaam heb ik ook honderden keren moeten spellen .
Tnx Tord! Dat is idd wel iets waar ik mee zit. Ikzelf heb een voor- en achternaam waar je geen fout in kan maken (en al wel, vraag ik me af: hoe dan? haha) maar mijn vriend spelt zijn achternaam standaard als hij zijn achternaam ergens moet zeggen en dat vind hij af en toe al vreselijk irritant, dus tja, tis wel iets om goed over na te denken!
Mijn dochter heet Fayenne en je spreekt het uit als Fajenne dus niet de eee. Tot nu toe nog niet meegemaakt dat iemand het verkeerd zei. Ik ben super blij met de naam en ik hoop zij ook