Het heeft vrij lang geduurd, maar mijn man en ik hebben de eerste naam van onze baby uitgekozen 36 weken vandaag dus dat voelt wel goed, haha. We hebben het er nu nog over of we in de tweede/derde naam willen vernoemen of niet. Het idee om het wel te doen komt in eerste instantie bij mij vandaan. Niemand in onze familie heeft echt vernoemd, dus het is geen traditie voor ons ofzo, en ik denk ook dat niemand verwacht dat we het zullen doen. Als we het doen, wil ik graag naar mijn vader vernoemen. Nu heeft mijn man bijna geen band met zijn vader dus daar wil hij (en ik) onze zoon niet naar vernoemen. Dan zou hij zijn broer kiezen. Toen dacht ik weer; zou mijn broer dat jammer vinden.. (Ik kan heel goed met mijn broer). Terwijl ik eigenlijk wel denk te weten dat mijn broer het niet erg vindt, en misschien wel prima ook omdat hij dan niet evt druk zou voelen ook te vernoemen als zijn vriendin en hij kinderen mogen krijgen (ik zou het absoluut niet erg vinden overigens als ik wel zou vernoemen en hij niet naar mij.. snappen jullie het nog). Van de broer van mijn man (waar we naar zouden vernoemen) weten we dat hij geen kinderen wil. Sorry voor het lange verhaal. Ik heb vanaf vandaag verlof dus extra tijd hierover te denken, voor zolang het nog kan haha. Misschien denken jullie: zoveel gedoe (wat ik mezelf eigenlijk ‘aandoe’), waarom überhaupt vernoemen.. dat denk ik ook wel eens, maar het idee trekt me toch wel.. en erover nadenken vind ik vooral heel leuk. Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen of juist wat jullie hebben gedaan; wel of niet vernoemd, naar 1 kant van de familie of beide, etc.
Onze kinderen hebben allebei een tweede naam die een vernoeming is. 3 namen vonden we te veel, ook al was dat beter uitgekomen met de mensen naar wie we allemaal eventueel hadden willen vernoemen. We wisten dus wel dat er niet naar iedereen konden vernoemen, maar niemand in onze families zou er op rekenen of zich gepasseerd voelen. Toen de eerste vernoemd werd naar iemand van mijn mans familie, hebben we wel afgesproken dat de volgende naar iemand van mijn familie vernoemd zou worden.
Denk dat je broer echt wel snapt als je jouw vader eerst vernoemd. Hier niet vernoemd vind de opa's echt geen namen van deze tijd hebben haha en zou een vreselijke combi zijn geweest. Dus beide hebben ze 1 mooie naam gekregen
Wij hebben onze zoon wel vernoemd, tweede naam is van mijn vader. Wij zijn niet getrouwd en waren in twijfel welke achternaam. We hebben toen gekozen voor achternaam van mijn vriend en tweede naam mijn vader. Na de geboorte hebben mijn ouders ons aangemoedigd om ook nog de naam van andere opa als derde naam te geven. Dus nu heeft hij 3 namen. Overigens voelde niemand zich gepasseerd.
Onze oudste zoon heeft een 2e en 3e naam en is vernoemd naar mijn vader en schoonvader. Onze jongste zoon heeft een 2e naam en is vernoemd naar mijn man. Onze dochter heeft een 2e en 3e naam en is vernoemd naar mijn moeder en schoonmoeder. Wij hebben vernoemd omdat wij het leuk vonden dat bepaalde namen al generaties lang in onze families voorkomen en dat wij die lijn gaande kunnen houden. Daarnaast vonden we het een mooi mini-eerbetoon aan onze ouders, met wie we goed contact hebben. Waarom in jullie geval niet alleen vernoemen naar jouw vader anders? Of idd een broertje toevoegen, ik zou daar zelf geen problemen mee hebben als ik jouw broer was.
Beide kindjes vernoemd (3e naam) maar de mazzel dat beide opa's en beide oma's dezelfde namen hebben Zelf zou ik niet zo heel gauw vernoemen naar een (schoon)broer/(schoon)zus maar das persoonlijk en ligt natuurlijk ook maar net aan de band die je beiden met (s)broer/(s)zus hebt. Kun je niet bijv. de naam van jouw vader als tweede naam doen, en als derde naam een combi tussen de naam van jouw broer en de naam van de broer van je man? Bijv. je broer heet Alex en je zwager heet Sander/Xander dat je er Alexander van maakt, of dat je husselt met de letters om tot een nieuwe naam te komen: bijv. je broer heet Leco en je zwager Rik en dat je er Rico/Riko of Ike of Elroi van maakt ?
@ hummeltje5 . Heel leuk idee! Maar de naam van mijn broer en mijn mans broer lijken niet op elkaar, een echte combi kun je er niet van maken (net als bij de namen van mijn vader en broer). En mijn broers naam past ook niet bij de eerste naam die onze zoon krijgt, haha.
Ik zou toch eens een topic (of meer) hierover aanmaken als ik jou was Heb dit soort topics al vaak voorbij zien komen en altijd komen er wel namen uit waar de TO nog niet aan had gedacht.