Ik ben nog niet zwanger, maar alvast volop bezig met het zoeken naar een leuke jongensnaam, aangezien dat toch een hele klus is! Meisjesnaam staat al vast. Graag namen met 3 lettergrepen! Iemand leuke ideetjes?
3 lettergrepen, vrij ruime zoekopdracht wel Ik probeer maar wat in verschillende stijlen: Alexis Anthony / Anthonie / Antonie Armando Bastian / Bastiaan Benjamin Boudewijn Cederic Celio Christopher Constantijn Damiaan Daniël Diederik Diëgo / Diego Dimitri Dominic Dorian Eduard Elias Eskander / Iskander Ferdinand Filemon / Philemon Florian Frederik Gideon Gilano / Jilano Heldemar Ingemar Isaia / Isaiah / Isaiha / Isaya / Isayah / Izaiah / Izayah Jelias Jeremy Jilias / Jylias / Jilyas Joachim Jonathan Jorian Jorias Joshua Julian Julias Juliën Jurrian Jurriën Kazimir / Kazimier / Kazemier / Cazimir / Cazimier / Qazimier Keoni Kyano / Keano Kylian / Kyllian Lancelot Laurentijn Leander Lodewijk Lorenzo Marcello Mario Matteo Matthias Melchior Michaël Morrison Niccolo Olivier Quintiaan Rafaël / Raphaël Roderick Romano Ryano Samuel Sanderijn Severijn Silvander Silvian Simeon Süllivan Sylias Thiago / Tiago Timothy Tobian Tobias Turias / Thurias Valdemar Vladimir Xylander Xylano Yonathan
Wat voor soort namen zoek je? Jonathan Benjamin Antonie Bastiaan Leander Daniel Timothy William Lorenzo Mattheo Samuel Silvester Delano Rafael Fabian Julian Olivier Tobias Valentijn Matthias Lodewijk Boudewijn Elias Manuel Joshua
Leuk!! Ja,wat voor stijl?? Alexander Aloysius Amadeus Andreas Bastiaan Benjamin Boudewijn Christian Christopher Casimir Cornelis Constantijn Damiën Daniël Delano Diederic Dimitri Donovan Emmanuël Emmeric Etiënne Fabian Florian Frederic Gabriël Gideon Harrison Ismaël Isaiah Jonathan Jeremy Joshua Julian/ Julius Jurriaan Leander Lodewijk Lorenzo Lucian/ Luciën Matthias Maximillian Morrisson Nathaniël Nicolas Olivier Raphaël RIcardo Roderick Sebastian/ Sebastiaan Samuël Severijn Silvester Timothy Tobias Valentijn Valerio Waldemar William Phew hele lijst!! Komt er nog iets door de keuring?
Mijn poging, maar het moet net je smaak zijn Dario Benito Finegan Guillermo Casimir Succes met zoeken
Wauw wat een snelle reacties! Namen die uit jullie lijst er uit springen zijn: Alexis ... alleen vraag ik me af of dit een STOERE jongensnaam is? Daniél (sorry ik weet niet hoe ik die puntjes er op krijg). Afkortingen vind ik ook erg belangrijk en de naam Daan vind ik vreselijk (sorry ik wil niemand kwetsen!) Elias: Mooi! Isaia: Prachtig, maar is de uitspraak niet erg lastig bij deze naam? Julien: Erg leuk! Alleen is de afkorting misschien Juul en dat vind ik weer voor een meisje ... hihi misschien denk ikte kritisch? Silvian: Klinkt stoer, erg mooi ook! Tobias: In geheel erg leuk, maar is er hier misschien nog een variant van? Afkorting Tobi vind ik absoluut geen mooie naam! Silvester: Zie gelijk een stoere bink voor me!! Samuel: Klinkt lief, leuk, klein ... hoe kan je die naam afkorten? Saam? Sam? Ik spreek hem in geheel uit als: Saamuuwel! Hopelijk krijgen jullie nu een idee wat voor stijl het is!
Namen die ik echt mooi vind, maar te kort: Fynn/Finn Niek Kian Iemand die een combi wil/kan maken van deze namen, ik hoor het heel graag!!
Alexis vind ik idd niet zo stoer, ik ken het vooral als meisjesnaam. Isaia is niet mijn favoriet, maar uitspraak is denk ik niet zo moeilijk, spreekt wel voor zich lijkt mij! Julien: Ik ken een Juliën, hij wordt meestel Jule (uitspraak Zjuul, op zijn Frans dus), genoemd. Beter dan Juul toch? Ander mogelijke nickname: Jan of Jul (echt kort Jul dus) Tobias: Een variant?? Zou het niet weten!! MAar ik weet er ook geen andere nickname bij dan Tobi Samuël: Afkorting (meest gangbare) is Sam
Andere variant van Finn , het komt officieel/officieus van Phineas , en dan is de afkorting daarvan, Finn. Je kunt het ook anders spellen. Wie weet heb je daar nog wat aan. Bij Niek weet ik alleen Nico, Nicolas/ Nicolaas/ Nicholas
Ilias Joachim / Joaqim Efraim (met trema op de i) Evander Evandro Lysander / Lisander Lisandro Fabio Jonathan Ivano Olivier Santino Amaury / Amauri Andreas Aristo Arturo Finnian Caetano / Gaetano Eneas Danilo Domani Jelani Dominic Ferrante Ferdinand / Fernando Gianluca Giovanni Giuliano / Julian / Julius Jeremi / Jeremy Keano / Keanu Leonard Leander Kilian / Killian / Kylian Livio Moreno Raphael / Rafael Redouan Sirion Tommaso Valentijn / Valentin Dorian Florian Nicola / Nikola ...
Wauw hartelijk bedankt voor de nieuwe reacties! Hoop namen weer en ook zeker een paar hele mooie!! ___________________ Wat vinden jullie van Kian-Fynn? En van Fynn-Kian of is dat een (te) mond vol als roepnaam? (mijn vriendin kwam gisteren op dit idee, hihi dus ben benieuwd naar jullie mening!)
Hmm, nee dat vind ik niet mooi sorry Maar ik vind Kyan geen leuke naam, en de spelling 'Fynn' is voor mij te apart
Alexis vind ik tof, maar die naam moet je echt liggen denk ik. Ik zou 'm niet zo snel aan m'n zoontje geven, maar ik denk als je 'm kiest, dat je zeker weet dat ´ie bij jullie en hem past. Ik ken 'm van dichter Alexis de Roode. Daniël (die puntjes kopieer ik gewoon vanuit Word ) vind ik zelf niet zo mooi. Elias vind ik heel erg tof! Super mooie naam, stoer, maar toch ook zacht zeg maar Isaia vind ik ook leuk! Uitspraak is misschien iets lastiger, ja. Ik vind Ilias wel mooier. Juliën vind ik persoonlijk te bekakt/chique. Afkorting Juul vind ik ook niet mooi voor een jongen. Silvian vind ik het mooist uit de namen die je eruit hebt gepikt! Ik zou zeggen: doen! Ik vind 'm stoer en krachtig, maar niet te hard. Tobias vind ik erg leuk, maar Tobi inderdaad een kinderachtige afkorting. Varianten misschien (zelfde klank een beetje): Tobian / Turias / Thurias / Torben / Thorben / Torian / Torean / Dorian / Phineas / Jelias / Jorias / Julias / Jilias / Jylias / Jilyas / Sylias / Jorian / Jurrian / Sillias / Kyllian / Lucian / Matthias..? Silvester vind ik niet zo. Ik vind de klank niet fijn, klinkt voor mij vreemd. Samuel vind ik leuk Lief en stoer. Ik ken als afkorting van Samuel inderdaad 'Sam' (wat ik erg leuk vind!) en niet 'Saam', ook al is de uitspraak van de gehele naam wel met 'Saam'. Misschien: Finnian Kyllian Finnley
Nikias Tamino Lucian Jaysion Phileas Simeon Orlando Joshua Dario / Darius Lysander Alexey / Alexej Demian / Damion Jamairo Felias Nikolai / Nicolai Tiago Raphael Marleon Lyonel / Lionel Ilias / Ylias / Ilyas Domenik / Dominik Christopher Leonas
Weer een hoop namen, ik vind Silvian idd erg mooi! Ik moet nu direct denken aan: Sylvano/Silvano Wat vinden jullie daar van? En Sylvano of Silvano? ____________________ Kyllian vind ik ook tof, maar ben steeds bang dat ze er iets van Killer van maken ofzo ... misschien denk ik hierin te ver?? Gillian heb ik ook aan zitten denken, maar een vriendin van mij heeft en dochtertje met die naam en hoewel zij dat niet erg zou vinden, voelt het voor mijzelf toch raar dat je dan een meisje en jongen hebt in je omgeving met die naam?! De varianten met Alex vind ik ook mooi, Alex vind ik echt een leuke en stoere naam! Ik zie echt een hele hoop namen! Bedankt meiden!!
silvano, ha zo heette een ex vriendje van mij, geen goede associatie mee maar ik geloof ook niet dat ik nog iets kan verzinnen dat de anderen nog niet genoemd hebben, wat een lijsten