Hoi allemaal, Wij zijn erachter gekomen dat we een zoon krijgen! Nu hebben we al een klein lijstje met wat we allebei mooi vinden, maar voor ons gevoel is het 't allemaal net niet. Weten jullie misschien een mooie naam in dezelfde stijl als: Jurriën Yorick Nathan Frederick Walter Jasper Harold (vond mijn man wel iets hebben) Wat we ook leuk vinden maar niet kan, zijn: Hugo, Arthur, Olivier. Onze eisen: uitspreken zoals je het leest, schrijven zoals je het hoort, klinkt lekker nederlands maar ook in andere talen makkelijk, geen 1-lettergreep-namen, niet eindigend op -o (door achternaam).
Dank je! Veel van deze namen zitten inderdaad in dezelfde stijl. Het lastige is alleen dat 7 namen uit je rijtje al voorkomen bij vrienden of kinderen van vrienden . Lucas voeg ik toe op ons lijstje! Was een twijfelgevalletje, maar eigenlijk wel leuk nu ik hem nog eens zie!
Ah ok. Dan nog ff verder Jesse Silvijn Robin Casper Walter Stijn Corné Jorrit Laurens Jurriaan Wouter Sander Michiel
Clement Yannick Rogier Laurent Caspian Leander Seger Iskander Matteo Marnix Jelmer Jesper Kyan Killian Bastiaan Floretijn Florian Nathaniel Marcus Joren Kieran Jurgen Fabian Tobias David Jochem Jurriaan Jurre Fedde Quinten Tristan Fsber Abel Axel Silvan Silvijn Friso Vincent Arnout Laurens Noud Dorian Thias
Daniël Mathias Vincent Quin Ruben Julian Brent Michael Wessel Tobias Thomas Benjamin Manuel Casper Joshua
Dominee Roderick Friso Dieter Silvan Abel Jorick Rindert Victor Maarten Werner Waldemar Berend Gerbrand
Een knul op komst, wat leuk! Aan de hand van jullie lijstje denk ik aan: Jurriaan/ Jurjen/ Jurgen Julian Julien (en dan op z'n nederlands uitgesproken, dus juu-lie-jen/jun) Jorrit Jonathan Fred(die) Rick(y) Walt Wolter Jesper Art/Arth Ollie Verdere inspiratie: Ferre Fedde Florian Fabian Caspian Silvan Jelte Jelmer Jitse Jesse Dominiek August/Augustus/Augustijn Melchior
Seger Sebas Tijmen Wessel Cyriel Alec Christiaan Morris Olaf Valentijn William Ivan Philip Mourik Simon Samuel Gideon Maurits Bastijn Silvijn Reinout
Roderick is zo'n naam op mijn lijstje "heeeerlijke naam, lekker kakkerig, maar dat wordt hem nooit " Waldemar vind ik ook zo leuk, waarschijnlijk omdat Waldemar Torenstra zo'n leuke vent is, maar man vind het een rare naam.
Een knulletje, een jochie.. Het wordt vast net zo'n heerlijk kind als onze dochter, maar ik moet nog een klein beetje wennen Ik begin patronen te zien in wat ik mooi vind
Klein zwak voor Bastijn, maar ik heb nare ervaringen met een Bas dus ergens blijft er een negatieve assosiatie aan knagen. Reinout... ik dacht inderdaad al aan Reinier. Vooral Pauline Wingelaars combinatie Reinier en Diederik vind ik zo leuk, maar het past ook echt bij haar.
Ik ontdekte in je OP al wat patronen : en probeerde van daaruit verder te denken icm. de namen die je had gegeven en welke namen ik ken die daarop lijken. Quintijn of Quirijn misschien nog iets? Of Hessel? Je hebt nog even om te wennen gelukkig
Haha mooi! De vorige keer was ik zo blij dat het een meisje was, daarvoor had ik genoeg namen die ik mooi vond. Voor een jongen is het echt veel moeilijker. Gelukkig nog tijd genoeg om te wennen inderdaad Q-namen vind ik niet zo. Hessel vind ik niks. Bij dochter ook wel lang getwijfeld met een lijstje, ik kwam zelf ook niet echt tot dé naam. Tot man een keer iets zei over de baby en haar daarbij aansprak met de naam die ze nu heeft. Toen was het ook zo "echt? gaat ze zó heten?" en toen wenden we langzaam aan dat idee.
Adriaan, Alexander, Arnoud, Bastiaan, Benjamin, Bjarne, Boris, Casimir, Casper, Christian, Daniël, David, Elias, Fabian, Fedde, Fender, Gabriël, Gideon, Hessel, Hidde, Isaac, Jesper, Jonas, Jonathan, Julan, Julian, Julius, Jurre, Kelvin, Laurens, Lennart, Lester, Lucas, Marnix, Maxim, Morris, Pepijn, Quinten, Raphael, Sander, Thomas, Tobias, Tristan, Valentijn, Vincent, Wessel