Meisjesnaam: vernoemen.

Discussie in 'Babynamen' gestart door jannn, 26 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Niet doen... ervaring mee... :) wat een rotnaam...

Eloise vind ik ook heel mooi! Enne.. Jennie? Is lekker makkelijk :)

Overigens ben ik geen voorstander van roepnamen. Heb zelf al niet zo'n makkelijke naam maar mijn vriend heeft ook altijd gedoe gehad in de klas met: ik heet niet zó (twee namen), ik heet zooo (heel andere naam)..... En dan de docenten die het maar niet onthouden en de formulieren waarbij je niet kunt aangeven wat je roepnaam is. Zelfs bijna een keer niet op vakantie kunnen gaan omdat zijn paspoort niet overeenkwam met zijn op het formulier ingevulde naam hahaha. Stom gedoe. Maar mijn tip is dus, de eerste naam ook de roepnaam maken....

Succes!

2. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Of gewoon ouderwets Frans: Louise!

3. Gibbie

Gibbie Actief lid

26 jun 2009
    191
    0
    0
    secretaresse
    Westland

Ik ben het hiermee eens. En ik snap het ook niet; als je niet als 'Jantje' geregistreerd staat, dan heet je toch ook gewoon geen 'Jantje', dus is het dan ook je roepnaam. Het ligt waarschijnlijk aan mij, maar ik heb dit nooit begrepen. Als je officieel 'Pietje' heet, maar je gaat 'Jantje' zeggen, dan is dat volgens mij een bijnaam.... En van een bijnaam kun je er heel veel hebben ; )
    En als je hem aangeeft als 'Pietje' maar je vind het geen leuke (roep)naam, en gaat dus 'Jantje' zeggen, dan noem je je kind toch gewoon 'Jantje'. Ik snap hier helemaal niks van....

4. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Gibbie: Dit heeft heel ergens anders mee te maken.

Bij ons zijn de 3 andere namen doopnamen omdat ze dan gedoopt wordt.
    Zo heet je ook bij het gemeentehuis en als je een diplom krijgt etc.
    Je roepnaam is dan anders..

5. Gibbie

Gibbie Actief lid

26 jun 2009
    191
    0
    0
    secretaresse
    Westland
    @ Jann
    Hoezo ergens ander mee te maken? Het gaat er om dat je op papier (dus bij de gemeente) Jan heet, en in de praktijk wordt je Piet genoemd. Ik vind dat heel raar. Mijn zoon is ook gedoopt, en heeft gewoon 1 naam. En zijn naam bij de gemeente is dus ook zijn doopnaam/roepnaam, hoe je het noemen wilt. Ik snap echt de logica niet dat je je kind inschijft bij de gemeente als Piet, en hem dan Jan gaat noemen.... Sorry, maar ik vind dat raar.

6. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ja het is idd ook raar als je doopnaam Jan is en je roepnaam piet..
    Maar meestal komt een naam uit de doopnamen voor..
    Bijv. mn zoontje heet Johannes Dirk.. En hij heet Joas..
    Ik wil nu dan Loise uit Elizabeth nemen..
    Snapje?

7. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik ben het wel met Gibbie eens. Jorike vind ik een heel leuke naam, dat zou denk ik een prima oplossing zijn voor jullie!
    Louise vind ik prachtig, maar die naam zou ik dan ook als "officiele" naam geven. Eloise vind ik trouwens ook heel mooi, maar dan wel inderdaad als eerste naam zodat roepnaam en "paspoortnaam" hetzelfde zijn.

8. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ja maar Jorike is toch hetzelfde al louise of loise of eloise???
    Die naam haal je uit de 3 doopnamen?!

Iemand nog leuke tips ;)

9. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    aaaah ik dacht dat je Eloise vóor die 3 doopnamen wilde zetten, of zo iets! Sorry, verkeerd begrepen :).
    Nou dan vind ik Louise, Eloise en Jorike alledrie superleuk!

10. Gibbie

Gibbie Actief lid

26 jun 2009
    191
    0
    0
    secretaresse
    Westland
    Ik vind je namen erg leuk! Vooral Eloise en Jorike. Alleen vind ik wel dat Eloise niet echt een logische naam is uit Elizabeth. Een afkorting van Elizabeth is bijvoorbeeld Eliza, Elza, Els. Maar Eloise kan ik niet echt uit Elizabeth halen. Ik persoonlijk zou dan toch Elizabeth vervangen door Eloise, zodat je initialen hetzelfde blijven, en de roepnaam gewoon de officiele naam is. Maar daarover verschillen we gewoon van mening denk ik. Let's agree to disagree, zeggen we dan : )

Je namen vind ik wel erg mooi trouwens, dus jullie meisje krijgt sowieso een mooie naam!! : )

Deel Deze Pagina