Eleonora vind ik persoonlijk mooier. Josephine ook erg mooi! Frederique en Cecilia staan ook no op mijn 'als ik ooit een dochter mocht krijgen' lijstje.
Olivia, livia, live alledrie super leuk!! De rest van de namen is niet mijn smaak Succes! Het is zo lastig om de naam te vinden!!
Ik vind Olivia prachtig! Olivier ook overigens. Op Aimee na vind ik de rest van je namen ook erg leuk. Eventueel in dezelfde categorie vind ik ook Rosalie, Isabel en Emily mooi.
Wauw, wat een hoop reacties al! Bedankt Zo te zien staat Olivia nu aan kop, gevolgd door Amelie, Josephine en Aimee. Ik moet zeggen dat Josephine mijn minst favoriete is (door het afkorten naar Fien of Joos, zoals Novastar al zei), maar deze staat op 1 bij mijn man. Hij is juist niet zo gecharmeerd van Aurelie en Valerie Er komt waarschijnlijk trouwens geen derde, dus Olivier of Olivia zou geen probleem zijn. Hoe zouden jullie Aimee en Amelie uitspreken? Ik ben namelijk een beetje bang dat men het zo 'boers' gaat uitspreken, bijvoorbeeld "Aaaa-muh-lie", terwijl ik het zoveel mooier vind op z'n Frans: "A-mee-lie" (met een kortere a dus). Moet er voor de duidelijkheid dan een streepje op: Aimée en Amélie? En hoe zou je Elenore of, zoals Hilly1980 voorstelde, Eleonore (vind met een e op het einde beter passen bij de naam van onze dochter) uitspreken? Bedankt ook voor de suggesties, Alizée/Alizee, Sophie en Juliëtte vinden we ook heel mooi! Juliëtte stond eerst ook op ons lijstje, maar is er toch vanaf gegaan, omdat we die toch niet vlot genoeg vonden. Sophie/Sophia stond op nummer 2 bij onze dochter, maar ben wel blij dat we deze niet gekozen hebben, je hoort hem nu wel heel veel. Wel echt onze smaak! Tot nu toe hoop ik een stiekem een beetje dat het een jongen is, zodat we niet hoeven te kiezen, veel te lastig! Meer stemmen en suggesties zijn welkom!!
Aimee als emmee. Dan zou ik josephine valerie en aurelie al laten vallen. Gaan voor aimee olivia of amelie. Lauren misschien nog een optie?
In dat geval zou ik gaan voor Olivia. Die vinden jullie allebei mooi en wordt goed uitgesproken. Zelf ben ik niet kapot van die naam, maar dat zal jullie natuurlijk worst wezen. Aimée vind ik niet zo, vanwege de simpele uitspraak. Amélie doet ook mij te veel aan de film denken. Voor de uitspraak zou ik in beide gevallen wel een accentje pakken ja. Ik vind de naam Celeste ook nog wel passend.
Valerie vind ik de leukste naam! Doordat Olivia momenteel een modenaam is, vind ik het geen chique naam meer. Olivier voor een jongen vind ik wel heel leuk!
Leuke namen, echt mijn smaak! Alleen Aurelie vind ik niet zo. Ik kan ook echt niet kiezen welke ik het mooiste vind, ik twijfel tussen Olivia, Josephine en Valerie.
Leuk, daar stonden ook een paar van in mjn lijstje. Ik ga voor Amélie Valerie Aimee Olivia In die volgorde. Julie of Juliette vind ik ook leuk. Op z'n Frans uitgesproken. Edit, ik lees nu net je bericht .