Ik ben erg benieuwd naar jullie mening.. Ik ben in verwachting van een tweede zoon, mijn eerste zoon heet Benjamin.. Nu vind mijn man echt BIJNA niks leuk..Alles wat ik leuk vind, vind hij weer niks.. Nu is er dus 1 naam..(die ik hier niet heen zet, ivm vele mee lezers) die we leuk vinden.. alleen is dat wel een top20 naam In het begin had ik zoiets van NEE. Ik heb namelijk altijd gezegd dat ik mijn kinderen niet een te populaire naam wil geven.. Dus hadden we er 1 letter in veranderd..(wat ook een bestaande naam is hoor) En vinden we opzich allebei ook heel leuk.. Maar toch vinden we de 'populaire' naam iets leuker... Nu vroeg ik me af.. wat zouden jullie doen? Ik wil gewoon niet dat mijn zoontje in de klas zit en nummer 1, 2 of 3 word...
Ben wel benieuwd om welke naam het gaat Maarr... ik zou het gewoon doen. Populariteit maakt mij echt weinig uit, maar ben hier geloof ik een uitzondering Ik zou m'n kind zonder probleem Emma of Daan noemen, als dat dan mijn favo naam zou zijn
Wij gaan ook voor een top 20 naam...ik zit daar totaal niet mee hoor! En het gaat erom dat jullie de naam leuk vinden!
Ik wilde Daan in 1e instantie.. Toen kwam manlief met Dani.. Ik vond beide namen super, zijn alleen dus wel voor de 2de gegaan omdat Daan al veel meer gegeven is.. Dus jou dilemma komt me bekend voor.. Doen wat jullie leuk vinden!
Mijn man en ik hebben een populaire naam en hier nooit problemen mee gehad. We hebben zelf ook een naam uitgekozen die populair is, het gaat erom dat jullie m mooi vinden toch? Blijkbaar vinden veel mensen de naam dan mooi.
Populariteit heb ik nooit echt rekening mee gehouden. Oudste zoontje heeft een naam die lange tijd op nummer 1 of 2 heeft gestaan. Toch heeft er op zijn hele basisschool maar 1 jongetje dezelfde naam.
ik zou er zelf goed over nadenken. ik heb ook een naam die veel voorkomt en had liever een meer uniekere naam gehad. ik zou zelf niet een naam uit de top 20 kiezen.
Ik zou gewoon de naam kiezen die jullie het mooist vinden! Het is al moeilijk zat om het eens te worden over een naam. Overigens zijn de namen in de top 20 van 2012 tussen de 500 en 864 keer gegeven. Valt nog wel mee toch, verdeeld over heel Nederland? Benjamin staat trouwens op nr. 31 in 2012 met 380 keer. Dus zoveel verschilt dat niet!
Hier ook top 20 namen. Maak me er niet druk om. Wij vinden t nu eenmaal de mooiste namen. Zou niet een minder mooie naam kiezen omdat die niet in de top 20 staat.
Ik zou gewoon voor jullie favoriete naam gaan, zo krijgen jullie later ook zeker geen spijt van een naam die jullie toch niet zo fantastisch vonden.
Mijn vriend kwam ook met de namen Emma of Daan. Wist helemaal niet dat ze in de top zoveel stonden. Vond Daan meteen leuk omdat we opzoek zijn naar nederlandse namen. Maar nu twijfel ik wel. Ach gelukkig hebben wij nog even tijd voor namen te bedenken hihihi
Bedankt voor jullie meningen.. Vind het nog steeds wel moeilijk.. En dan is er ook nog net een jongetje geboren in de straat met dezelfde naam Maakt het er ook niet makkelijker op.
Wat vindt je erger, dat jullie zoontje niet de naam heeft die jullie het mooiste vinden of dat er wellicht nog een kindje bij hem in de klas zo heet. Julia is volgens de svb-lijst enorm populair. Toch ken ik geen andere Julia Ik zou gewoon voor de naam gaan als dit m echt is voor jullie!
Dat is ook zo hoor Manuk Maar ik vind meerdere namen leuk.. en man weer niet. Dat vind ik dan zo jammer.. Maar dit vind ik ook een leuke naam! Een naam die ik al jaren leuk vind zelfs.. Ik ken trouwens ook geen Julia haha
Wij hebben ook een vrij populaire naam. Maar wij vinden hem mooi en in de direct omgeving komt hij niet voor. Het is gewoon onze naam, dus daarom krijgt ie hem! Je kan niet in het hoofd van andere ouders kijken, dus ook een niet-populaire naam kan zo dubbel gegeven worden om dezelfde rede als die jullie hebben.