Ylva is een skandinavische naam en de betekenis is wolfin. Je spreekt het trouwens niet uit met een harde I maar als Ielva. mischien nog wel grappig om te weten dat zowel de naam Ylva als Ilvie in de tekenfilm serie Wicky voorkomen. Ylva is de moeder van Wicky en Ilvie zijn nichtje/vriendinetje
Iva was eerder afgevallen omdat het ons op de een of andere manier te "Russisch" aandeed. Ilva vinden we allebei erg mooi, klinkt wat "zachter" dan Iva, dus we neigen hier nu naar. Ave was mijn favoriet, Ilvie die van m'n man maar met de met Ilva hebben we een mooi compromis aangezien dat ook nog voor een volwassen vrouw heel passend is. Wat vinden jullie van de variant "Ilve"? Vind ik zelf ook nog mooi (heb wat met namen met een "e" op het einde) Overigens hoop ik wel dat mensen het uitspreken als Ilva en niet als Ielva, dat vind ik echt niet mooi....
als je ave niet uitspreekt zoals je het schrijft dan gaan mensen het verkeerd uitspreken. Ik associeer het ook met ave maria Ilvy zou ik vanmaken ivy
Ik vind Ava mooi, ook met een 'van' achternaam. Bij Ave dacht ik ook eerst aan Ave maria... Ilvy vind ik ook leuk. Net als Sylvie, maar dan origineler. Ilva, vind ik dan weer Russisch klinken. Beetje als Olga.