We hebben te horen gekregen dat we een jongetje krijgen en bij een meisje wilde ik haar vernoemen naar mijn oma. Aangezien wij het wrs bij een kindje houden, vond ik het jammer dat ik het nu niet naar haar kon vernoemen. Totdat mijn vriend op het idee kwam om het alsnog te vernoemn, maar ja dat is makkelijker gedaan dan gezegd. Haar naam was Jentje en dat is haar officiele naam. Iemand suggesties? Alvast bedankt!
Jentje > grondvorm: Johannes - Johannes - Han - Johan - Jan - Hans - Hannes - Hanno - Johanan - Joannes - Ioannes - Jens - John - Jonne - Sean (Ierse vorm van John) - Jo
Jens is leuk ja! Bij Jente moet ik toch nog steeds meer aan een meisje denken (ook al weet ik dat 't een uniseks naam is).
Jens vind ik wel een mooie naam, maar bij Jente moet ook ik aan een meisje denken... Bedankt voor het meedenken, meiden!
Jentje.... Waarom niet gewoon als 2e of 3e naam Jentje? Mijn oma's officiele naam was Bastiaantje en Jayro's 3e naam is Bastiaantje... Ik vind dat wel grappig staan, vooral als je je bedenkt dat Jayro later een grote donkere man van 2 meter gaat worden 'Bastiaantje'... Maar anders... Jens is wel leuk, of misschien Jenno (vind ik wel apart ook) of Jento