Wij hebben voor ons meisje 2 namen..Het liefst zouden we haar Lot noemen, alleen heten we Zet.hof van onze achternaam.. Ik ben bang dat dit stom is omdat het dan twee keer een "o" is en het een beetje rijmt... Kan het, of zouden jullie dan voor Lieke gaan? Lot zet.hof Lieke zet.hof Lot heeft enorm onze voorkeur, maarja, de achternaam..
We gaan haar dan wel Lotje noemen trouwens, alleen de officiële naam wordt Lot, voor als ze ouder wordt. Vind het lastig. Manlief vindt Lot juist leuker klinken bij de achternaam.. Wat jullie?
Ik vind Lot absoluut niet storend met de achternaam. Lotte of Charlotte vind ik wel mooier als officiele naam.
Lieke klinkt mooier maar komt denk ik ook doordat die twee lettergrepen heeft en jullie achternaam vrij kort is. Lotte klinkt dan al beter dan lot idd. Maar op zich vind ik t wel kunnen hoor.
Lot Zet.hof vind ik persoonlijk echt geen mooie combinatie. Het klinkt rijmend, ook al is het dat officieel niet. Nee dan beter Lieke hoor.
Ik vind Lotte dan beter. Vind Lot zo tja uhmm kort niet af? Je kan altijd haar Lotje noemen, maar Lotte vind ik volwassener klinken dan Lot. Stel je voor dat je dochter best een grote vrouw word van 1.80 ofzo, en die heet dan Lot. Lotte klinkt dan beter vind ik.
Ik vind het niet storend, maar echt lekker klinkt het niet. Lotje vind ik echt niet mooi! Lotte en Lieke vindt ik super, en past echt goed bij jullie achternaam.
Ik vind Lot erg kort, ik zou er Lotte van maken. En Lotje als roepnaam? Je kunt het zelf natuurlijk altijd liefkozend verkleinen, maar kleine meisjes worden groot. Op de middelbare school zat een Lotje bij me in de klas. Op die leeftijd is het wel een heel kinderachtige naam. Voor de mensen die iets met de Bijbel hebben: de Bijbelse Lot was een man! Ook daarom vind ik het niet echt een vrouwennaam. Het probleem met de achternaam zie ik niet zo. Het rijmt niet precies. Wel past Lotte nog iets beter bij de achternaam.
Als jullie haar het liefst Lot zouden noemen, zou ik haar Lot noemen! Ik geloof wel dat ik zelf Lieke leuker vind.